رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش بااعلام این خبر گفت:یک بهله کرکس که توانایی پرواز خود را از دست داده بود توسط یکی از دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تالش تحویل داده شد که پس از پنج روز تیمار و تغذیه و بهبود شرایط در منطقه حفاظت شده لیسار رها سازی شد.

وی افزود : یک نوتریا نیز که در دام صیادان ماهی اسیر شده بود، پس از تحویل و بررسی های صورت گرفته در رودخانه کرگانرود رها سازی شد.

شادکام در ادامه گفت : کرکس معمولی(دال) از گونه های شاخص راس هرم غذایی و گونه های حمایت شده در قوانین کشور بوده  که مقیم مناطق کوهستانی کشور است و برخی از جمعیت های مهاجر آن در فصل بهار و پاییز در مناطق دشتی و تالابی قابل مشاهده هستند. در سالهای اخیر به علت کاهش جمعیت سم داران وحشی و همچنین استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک ها در دامهای اهلی و متعاقب آن مسمومیت، جمعیت این گونه کاهش چشمگیری داشته است.

عارف شادکام با ابراز خرسندی از اقدام به موقع دوستداران محیط زیست و حیات وحش که با اطلاع رسانی به موقع خود ،محیط بانان منطقه را از گرفتار شدن این پرنده آگاه کردند،از تمامی علاقمندان به محیط زیست و طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده جانوران آسیب دیده در طبیعت مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا نسبت به درمان و احیای این گونه ها اقدام شود.

منطقه حفاظت شده لیسار ۳۲ هزار هکتار مساحت دارد که انواع مختلف پستانداران  مانند خرس گرگ و روباه و شغال و پرندگان مانندحواصیل شب ، زردپر زیتونی - سهره - بوتیمار- ماهی خورک- چرخ ریسک سرابی وچرخ ریسک خزری - جغد گوش دراز- گلوابی - گنجشک خاکی - بالابان - عقاب صحرایی- قرقاول - گاوچرانک در ان زیست می نمایند. همچنین  منطقه حفاظت شده لیسار دارای بزرگترین تالاب بنام تالاب جوکندان به مساحت۳۹۰هکتار است که این تالاب ساحلی  ۷کیلومتر طول و  به طور متوسط ۲۰تا ۳۰۰ متر عرض دارد.

شهرستان۲۰۰ هزار نفری تالش دارای ۳۶۸ روستا، دارای ۱۹۲ دهیاری است. بخش مرکزی دارای بیش از یکصد روستا و ۸۰۰کیلومتر مربع مساحت می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.