مدیرکل فرودگاه گیلان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مانور یادشده به منظور آمادگی بیشتر در هنگام سوانح با حضور عوامل فرودگاهی، امداد و نجات ،مبارزه با بحران، انتظامی، نظامی و ... به اجرا در آمد.
غلامرضا کریم آقایی بیان کرد: این مانور بر اساس روند هرساله در سبک تمرین محدود و در ترمینال فرودگاه رشت انجام شد . 
وی افزود: در این مانور بر اساس یک موضوع و حادثه از پیش تعیین شده، عوامل امداد و نجات به محض اعلام ، به موقع در محل حاضر شده و به کمک حادثه دیدگان فرضی می پردازند و پس از انجام مانور، نقاط ضعف و قوت مورد قرار گرفت.
در زمان حاضر از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تعداد ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در ۹ مسیر داخلی به صورت هفتگی پرواز برنامه ای برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.