غلامرضا کریم آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش تعداد پروازهای رفت و برگشت رشت به تهران ازین پس در هفته، ۳۴ سورتی پرواز به مقصد یادشده انجام می شود.
وی افزود: مسیر رشت – تهران پیش تر همه روزه، توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر و آسمان از این فرودگاه انجام می شد که از امروز شرکت هواپیمایی آتا با برقراری پرواز در این مسیر در روزهای دوشنبه و جمعه هرهفته نیز به این مسیر اضافه شده است.
وی همچنین از برقراری پرواز رفت و برگشت رشت به مشهد در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آتا خبر داد و گفت: پرواز رفت و برگشت رشت- مشهد به ترتیب در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آتا انجام خواهد شد، و بدین ترتیب پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در این مسیر به ۳۶ سورتی رسیده است.
وی به برقراری پرواز رفت و برگشت رشت به کیش به ترتیب در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی ایرتور خبرداد و گفت: پرواز رفت و برگشت رشت- کیش به ترتیب در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی ایرتور انجام خواهد شد، و بدین ترتیب پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت  در این مسیر به هشت سورتی رفت و برگشت رسید.
مدیرکل فرودگاه گیلان خاطرنشان کرد:  فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با توجه به بهره برداری چندین پروژه  زیرساختی آماده ارزیابی برای اخذ گواهینامه فرودگاهی و همچنین افزایش پروازها توسط شرکت های هواپیمایی است.
در فرآیند صدور گواهینامه فرودگاهی کلیه موارد مرتبط با ایمنی عملیات و استانداردهای فرودگاهی به صورت یکپارچه انجام می شود و می توان گفت مدیریت فرودگاه با آماده سازی شرایط اخذ گواهینامه فرودگاهی ، علاوه بر رفع کمبودها و تأمین استانداردها ، به نوعی کلیه فرآیندهای مؤثر بر ایمنی عملیات هوابیما ها را متمرکز، مستند ، یکپارچه و قابل نظارت و ارزیابی می نماید.
کریم آقایی در بخش دیگری از توضیحاتش به ارتقاء بستر انتقال پیام های هوانوردی از سیم های زوج به فیبر نوری با هدف سرعت و ایمنی داده ها در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد. 
در زمان حاضر تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد،کیش،تبریز،شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.