به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبری روز چهارشنبه در نشست خبرب با اصحاب رسانه گیلان در رشت افزود : طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم ماه گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرایی شد.

وی با تشریح چگونگی تحت پوشش قرارگرفتن افراد در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی گفت : در این طرح سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند و دهک‌ های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد؛ حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد.

وی عنوان کرد : در این طرح با توجه به مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد : ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر بوده و یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با  اشاره به فرصت شش ماهه برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای در اجرای بیمه اجباری و ارزیابی وسع بیان داشت: علاقمندان در گیلان برای ثبت نام و بهره مندی از این طرح می توانند به ۶۶ دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان درباره مشخص شدن دهک های افراد ثبت نام شده برای ارزیابی وسع خاطر نشان کرد: دهک ها بعد از یک ماه به اطلاع ثبت نام شدگان می رسد. 

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه دفترچه  ۱۸ هزار و ۶۷۹ نفر از بیمه شدگان روستایی و همگانی در گیلان تمدید شده است، اظهار داشت: این تعداد از افراد نیز بعد از شش ماه در ارزیابی وسع قرار می گیرند. 

وی گفت : بیمه شدگان دارای دفترچه بیمه ایرانیان نیز باید برای تمدید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و با پرداخت حق سرانه یکصد و ۴۵ هزار تومان ،دفترچه شش ماهه دریافت کنند و آنهایی که دفترچه ندارند باید با پرداخت ۲۹۰ هزار تومان دفترچه شش ماهه دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان یادآور شد: در زمان حاضر ۹۴۵ نفر در استان دفترچه بیمه ایرانیان را دریافت کردند.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر، یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۸۴ نفر دراین استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این اداره کل با یک هزار و ۷۳۶ نفر شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، داروخانه ، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و غیره قرارداد دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.