حسن راستاد با مناسبت هفته وقف ، از رسانه ها خواست در احیاء فرهنگ وقف و شناساندن ابعاد آن ایفای نقش کنند.
وی افزود: درآمد بقاع متبرکه شهرستان صومعه سرا نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و در حوزه موقوفات ۱۰۰ درصد رشد داشته است .
وی با اشاره به اینکه در۳۲روستای این شهرستان موقوفه وجوددارد، افزود: تاکنون دو هزار روابط استیجاری در این شهرستان برقرار شده که مستاجرین حق و حقوق خودرا پرداخت می کنند ودر راستای انجام وظیفه سازمانی سه هزار متصرف شناسایی شده و در مراحله اخذ قرارداد برای پرداخت حقوق قرار گرفته اند.
راستاد با اشاره به اینکه در ۱۰ بقعه شهرستان فعالیت های عمرانی درحال انجام است افزود: تاکنون افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار در حوزه عمرانی از محل عمرانی و جذب خیرین هزینه شده است .
وی با اشاره به اینکه دو مورد شناسایی موقوفه جدید امسال انجام شده ، گفت: دوهزار متر زمین در روستای سیاه تن و چهار هزار متر در روستای نوخاله با ارزش افزون بر شش میلیارد ریال شناسایی و در دست اقدام است.
وی افزود: امسال بیش از ۴۸۰ هکتار زمین با کاربری های تجاری و مسکونی نقشه برداری شده و در مرحله اخذ سند قرار دارد ضمن اینکه در حوزه حقوقی از ۱۰ پرونده سه پرونده مختومه و ارزش آن دو میلیارد ریال است و در باب اجاره ۱۰۰ فقره تنظیم سند انجام شده است .
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک، دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد و ۱۰ بقعه شاخص است و پنج هزار پلاک فرعی رقبه و در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.