به گزارش روز یکشنبه ایرنا حسن راستاد در نشست خبری با خبرنگاران صومعه سرا با اشاره به اینکه سنت وقف در تمام قرن ها و ادیان وجود داشته ، اظهار داشت: صومعه سرا 30 روستای موقوفه دارد که اکثر نیات برای برگزای مراسم مذهبی ، مسجد و کمک برای نیازمندان صرف می شود.
وی افزود : باوجود اینکه پنج هزار پلاک اصلی و فرعی وقفی درصومعه سرا داریم، با دو هزار نفر روابط استیجاری داریم و ارتباط با سه هزار نفر دیگر نیاز به حمایت رسانه ها و دیگر نهاد ها جهت نهادینه کردن سنت حسنه وقف دارد.
راستاد ادامه داد: چهار نفر از واقفان صومعه سرایی افزون بر هفت هزار و 300متر از املاک و زمین های خود را وقف کرده اند .
وی با اشاره به اینکه بیش از 200 مورد بازدید از پلاک های وقفی و یکصد مورد سند اجاره داشته ایم، افزود: با مشارکت اداره ثبت اسناد، 400 هکتار از اراضی در چند روستا در مراحل اخذ سند وقفی است.
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه صومعه سرا تصریح کرد : طی شش ماه نخست امسال نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش درآمد درحوزه موقوفات و 12درصد در زمینه نذورات بقاع متبرکه شاهد هستیم .
وی به برنامه های مختلف اوقاف در زمینه های فرهنگی ، قرآنی و عمرانی اشاره و اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا و همایش یاوران وقف از جمله این برنامه هاست.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک، دارای 105 موقوفه، 60 بقعه متبرکه، 260 مسجد و 10 بقعه شاخص است و در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.