به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم روز دوشنبه در همایش اصحاب مساجد در دفتر امام جمعه آستارا افزود: قلب تپنده جامعه اسلامی مسجد است و اگر هر مسجد نقش خود را به خوبی ایفا کند، محله آن از انحراف ها و گرفتاری ها مصون می‌ماند.
وی اظهار کرد: باید ظرفیت ها و شاخص های هر مسجد توسط فعالان آن شناسایی و فعال شود تا برنامه ریزی ها و نقش آفرینی کانون های فرهنگی هنری، به حضور حداکثری جوانان در مساجد منجر شود.
وی با بیان این که مسجدی موفق است که به تناسب ذائقه فکری جوانان با مراکز آموزشی ارتباط داشته باشد خاطرنشان کرد: اگر مساجد مانند صدر اسلام، نقش کاربردی خود را پیدا کنند، خیلی از توطئه های دشمنان خنثی می‌شود.
پورابراهیم با بیان اینکه مدافعان حرم پرورش یافتگان مساجد بودند، گفت: اگر می‌خواهیم نیروهای مومن، متعهد و جهادگر پرورش دهیم، باید از مساجد بیشتر استفاده شود.
606 کانون در مساجد روستایی و 284 کانون در مساجد شهری استان گیلان فعال است.
**کوهپیمایی همگانی در ارتفاعات آستارا
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا؛ 17 کوهنورد جوان و پیشکسوت آستارایی با هدف افزایش توان ورزشی خود، از روستای تلخان تا ارتفاعات خانه های آسیاب این شهرستان را در هفت ساعت کوهپیمایی کردند.
این حرکت ورزشی به سرپرستی عادل ظفری اجرا شد و کوهپیمایان، زباله های رها شده در طبیعت را جمع کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.