یاور پیرعلایی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاها در فرمانداری آستارا اظهار کرد: طرح بیمه اماکن روستایی گیلان به صورت یک ساله اجرا می شود و استمرار خواهد داشت و دهیاران برای اجرای موفق این طرح و آگاه سازی جامعه هدف، در مساجد روستاها جلسات توجیهی برگزار کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی برای بیمه بازنشستگی اختیاری روستائیان نیز راه اندازی شده است و یک سهم از آورده آن را روستانشینان و دو سهم دیگر را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: بیمه تکمیلی دهیاران و کارشناسان دهیاری ها و همچنین بیمه مسئولیت مدنی دهیاران نیز تدوین و آماده اجرا شده است و خدمتی از ناحیه دولت تدبیر و امید به خدمتگزاران دولت در روستاها محسوب می شود.

پیرعلایی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه در روستاهای گیلان، همیاری و همکاری مضاعف دهیاران و بخشداران با اجرای موفق طرح های بیمه اماکن روستایی و صندوق بیمه اجتماعی روستانشینان را خواستار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: برای اجرای طرح های بیمه در روستاهای گیلان، بیش از ۱۵ جلسه کاری و کارشناسی برگزار کرده ایم اما توفیق کامل این طرح در گرو فعالیت دهیاران و همراهی روستائیان عزیز است.

پیرعلایی افزود: کارت شناسایی دهیاران گیلان صادر و ارائه شده است و دهیاران، بازوان کاری و اجرایی دولت در روستاها هستند و باید برای درآمدزایی دهیاری ها، طرح و برنامه اجرا کنند.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به سکونت حدود ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها، توجه ویژه بر ظرفیت های انسانی، گردشگری و اقتصادی روستاهای آستارا را خواستار شد.

حسن رستم زاد افزود: روستاهای بالای ۲۰ درصد جمعیت آستارا از گاز برخوردار هستند اما در حوزه آب شرب روستاها نواقصی وجود دارد و با تکمیل سد لاستیکی،  بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با لایروبی و ساماندهی رودخانه ها، از طغیان و خسارات آنها در اراضی روستایی جلوگیری شد، اما مسئولان استانی باید به زیرسازی راه ها و احیای ظرفیت های گردشگری و درآمدزایی روستاهای آستارا توجه بیشتر داشته باشند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزا نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.