شهرود امیرانتخابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود صدور موافقت نامه های اصولی گسترده متاسفانه درصد کمی از آنها منجر به دریافت مجوز ایجاد و تاسیس شده اند.
وی یاداور شد: در طول یک سال و نیم گذشته ۶۴۳ موافقت اصولی صادر شده  و موفق به جذب ۲۲۰ نفر سرمایه گذار شده ایم.
امیرانتخابی  تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و دولتی می بایست در راستای تسهیل روند سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گام برداشته و شرایط را برای جذب سرمایه گذاران فراهم سازند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تاکید کرد: برای توسعه گردشگری نباید تنها به دستگاه متولی اکتفا کرد بلکه همه دستگاه ها باید برای توسعه گردشگری پای کار بیایند .

امیرانتخابی با بیان این که گردشگری یک امر فرابخشی است و نباید اجازه داد سرمایه گذاران این حوزه  دلسرد شوندخاطرنشان کرد:مجموعه مدیریتی کشور بر این امر اتفاق نظر دارند که از محل درآمد گردشگری برای توسعه پایدار کشور استفاده شود
وی اظهار داشت : دولت ها در تمام دنیا از سرمایه گذاران به ویژه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کنند و این موضوع نیز با توجه به ظرفیت های بالای استان همواره مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان  تاکید کرد: همه نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری موظف به حمایت از صنعت گردشگری هستند تا سرمایه گذاران دلسرد نشوند و مسیر برای آنها هموار شود .
تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند.
۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی  در گیلان فعال است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.