احمد رضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گزارش رتبه‌ بندی جهانی دانشگاهی (گرین‌ متریک) که در سال ۲۰۱۸ درباره توسعه پایدار در موسسه‌های آموزشی پژوهشی منتشر شد، نشان می دهد که دانشگاه‌ گیلان به همراه دانشگاه های زنجان، کاشان، اصفهان و فردوسی مشهد توانسته‌ اند در فهرست موسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: گرین‌ متریک از شش شاخص کلیدی مکان و زیرساخت، سیاست‌ های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه‌ بندی موسسه‌ ها استفاده می‌کند.

رئیس دانشگاه گیلان اضافه کرد: گرین‌ متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگذاران در محیط‌ های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار موسسه توسط این نظام رتبه‌ بندی ارزیابی می‌ شوند که فهرست ۵۰۰ موسسه برتر بر روی وب منتشر می‌شود.

بر اساس آخرین آمار در زمان حاضر، دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو ، به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند، این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشور های حاشیه دریای خزر ، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.