«حمیدرضا رضایی آشتیانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دانشجویان در رشته های مهندسی مکانیک، برق، علوم زمین شناسی و فناوری های نوین در دانشگاه صنعتی اراک پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: تمامی این دانشجویان به صورت روزانه و رایگان در دانشگاه صنعتی اراک به تحصیل می پردازند و تمهیدات لازم برای در اختیار گذاشتن خوابگاه به آنان اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک بیان کرد: این دانشگاهاز مراکز علمی صاحب نام و از معدود دانشگاه های صنعتی کشور است که در قالب چهار دانشکده مکانیک با رشته های تبدیل انرژی، طراحی کاربردی، ساخت و تولید و مکانیک، دانشکده مهندسی برق در رشته های برق قدرت، کنترل و مخابرات، دانشکده مهندسی علوم زمین در رشته های عمران، نقشه برداری و معدن و دانشگاه مهندسی علوم و فناوری های نوین در رشته های ریاضی و علوم کاربردی و فناوری های نانو فعالیت می کند.

رضایی آشتیانی اظهار داشت: توسعه و صنعت دو بال برای پیشرفت کشور محسوب می شوند و این مرکز آموزش عالی می کوشد ظرفیت های دانشگاهی و تحقیقاتی را منطبق با نیازهای روز پی بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اراک یک هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و وجود ظرفیت‌های بالقوه، این دانشگاه را در زمره ۱۰ دانشگاه صنعتی برتر کشور قرار داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه غیر بومی هستند که این نشان از اقبال دانشگاه صنعتی اراک در بین دانش آموزان تحصیل کرده نقاط مختلف کشور دارد.

رضایی آشتیانی بیان کرد: با وجود اینکه تمامی دانشگاه‌های استان در سال‌های اخیر با کمبود دانشجو مواجه هستند، دانشگاه صنعتی اراک نه تنها با این مشکل مواجه نیست بلکه هر سال تعداد بیشتری دانشجو نسبت به سال قبل جذب می کند.

دانشگاه صنعتی اراک با یک هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۱۷۰ هیأت علمی در چهار دانشکده مهندسی مکانیک، مهندسی برق، علوم زمین و علوم پایه فعالیت می‌کند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.