گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان به ایرنا حاکیست محمد قاسم پور درباره راه اندازی سامانه زیارت مجازی در پنج بقعه متبرکه شاخص گیلان بیان داشت: سامانه زیات مجاری در بقاع متبرکه دانای علی، امامزاده هاشم ، خواهر امام رشت، بقعه شیخ زاهد لاهیجان و امامزاده ابراهیم شفت راه اندازی شد.

وی با بیان این که سامانه یاد شده توسط یکی از جوانان گیلانی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده بهینه از فضای مجازی طراحی شده، اظهار داشت: راه اندازی سامانه زیارت مجازی در ۲۴۵ بقعه متبرکه و امام زاده استان جزو برنامه هاست. 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اوقاف گیلان به آدرس اینترنتی gilan.oghaf.ir بخش پیوندهای ویژه از زیارت مجازی بقاع شاخص استان بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: سامانه زیارت مجازی پیش از این در آستان قدس رضوی طراحی و اجرا شده بود.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی طرح ملی ۱۴۵۳ در رشت

کارگاه یک روزه آموزشی توجیهی طرح ملی حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم (۱۴۵۳)  با حضور مدیران دارالقرآن ها و سرگروه های آموزش ابتدایی سراسر استان گیلان به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش در رشت برگزار شد.

طرح ملی حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس سراسر کشور با کمک آموزگاران و دبیران و مربیان قرآنی برگزار می شود، ثبت نام در این طرح از طریق سامانه همگام بوده و آزمون آن در سه مرحله انجام می شود، مرحله اول آزمون دی ماه ، مرحله دوم در اسفندماه سال جاری و مرحله سوم نیز در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

 مدرس کارگاه آموزشی توجیهی طرح ملی حفظ و مفاهیم ۳۰ قرآن کریم، از سوی ستاد راهبری حفظ قرآن کریم مستقر در سازمان اوقاف و امور خیریه بودند که ضمن توجیه طرح و آموزش فنی، به سوالات شرکت کنندگان پیرامون این طرح ملی پاسخ دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.