مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ضیافت الهی، کار ویژه فرهنگی ماه مبارک رمضان سازمان اوقاف همزمان با سراسر کشور در 420 بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در 420 بقعه متبرکه  استان گیلان خبرداد و گفت: این طرح از 16 اردیبهشت آغاز  و تا 15 خرداد ادامه دارد.

وی افزود: در برگزاری این طرح 35 مبلغ اعزامی از قم و 134روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند. علیزاده با بیان اینکه کار ویژه‌های فرهنگی سازمان اوقاف با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، گفت : طرح ضیافت الهی ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان را دنبال می‌کند.   وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم مهمترین بخش طرح ضیافت الهی است.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: 308 کلاس آموزش قران کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه فعال هستند که مجری برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطوح مختلف در استان گیلان خواهند بود.    وی همچنین یادآور شد: جزء خوانی روزانه قرآن کریم در 116 بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.   علیزاده اعلام کرد: برجسته ترین محفل جز خوانی که به همت اوقاف گیلان در آستان خواهر امام رشت برگزار می شود از شبکه استانی باران پخش زنده خواهد شد و در رسانه ملی هم بازتاب دارد.   وی اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی خواند و گفت: برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز در بقاع شاخص مجری این طرح دایر می‌شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: برخی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی از محل نیات واقفان خیراندیش، توزیع وعده سحری در شب‌های قدر خواهند داشت. وی اظهار داشت: سلسه جشن‌های باشکوهی برای گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در بقاع مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.  علیزاده گفت: بقاع متبرکه گیلان با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته برنامه ویژه ای برای کسب فیض بیشتر هم استانی های عزیز از لیالی قدر دارند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به تجربه خوب اطعام افطاری ساده در پیاده راه فرهنگی رشت به همت اداره اوقاف رشت اشاره کرد و گفت: امسال هم برای ترویج این سنت حسنه، سفره افطاری ساده در رشت و 7 شهرستان دیگر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.