حجت الاسلام علی مصائبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موقوفات جدید ثبت شده در آذربایجان شرقی شامل 2 باب منزل مسکونی و 3 قطعه زمین است که خیران نیک اندیش استان، آنها را از ابتدای سال 98 تاکنون، برای انجام فعالیت های قرآنی، ساخت مسجد و عزاداری محرم وقف کردند.
وی اضافه کرد: پارسال هم خیران آذربایجان شرقی، 50 مورد وقف کرده اند و با احتساب آنها تعداد موقوفات استان به 20 هزار رقبه رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی درباره اجرای طرح آرامش بهاری در استان نیز گفت: این طرح امسال در 50 امامزاده و بقعه برای پذیرایی از مسافران نوروزی اجرار شد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح 45 روحانی شامل 20 روحانی اعزامی از قم و 25 روحانی بومی آموزش دیده با حضور در امامزاده ها و بقاع متبرکه برنامه های مختلفی اجرا کردند.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه در تبریز نیز مراسم شاخص تحویل سال نو در امامزاده سیدحمزه برگزار شد، ادامه داد: 130 مسجد آذربایجان شرقی نیز شبانه روز باز بوده و زائران و مسافران توانستند فریضه دینی خود را در این مساجد ادا کنند که از این تعداد 36 مسجد در تبریز قرار داشت.
وی با بیان اینکه برنامه های طرح آرامش بهاری در 3 سطح امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار شد، یادآوری کرد: این طرح در سطح یک شامل 6 امامزاده با حداقل 3 غرفه و 3 روحانی و سطح 2 شامل 15 امامزاده با حداقل 2 غرفه و 2 روحانی اجرا شد و در سطح 3 امامزاده ها و بقاع باز بود، ولی برنامه های خاصی در آن ها اجرا نشد.
حجت الاسلام مصائبی افزود: در ایام نوروز 300 باب میهمانسرای امامزاده ها نیز از جمله امامزاده سیدمحمد جلفا، امامزاده ابراهیم مراغه و کلیبر برای اسکان و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی آماده بود.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: هم اکنون حدود 100 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد 60 امامزاده و بقاع فعال است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.