حجت الاسلام سعید مهدوی شامگاه شنبه در جشن هفته وحدت در مسجد رسول اکرم (ص) روستای عنبران آستارا افزود: دشمنان با توطئه های مختلف و رسانه های غربی، قصد دور ساختن مسلمانان از قرآن را دارند و باید اشتراکات خود را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: در گام نخست انقلاب اسلامی موفقیت های بزرگی در سایه وحدت، از جمله هشت دفاع مقدس به دست آمد و استان گیلان ۱۵۴ شهید اهل سنت را به نظام اسلامی تقدیم کرد و در گام دوم انقلاب نیز، با مقاومت در جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز می شویم.

مهدوی ادامه داد: دشمنان برای از بین بردن اسلام، شمشیر بسته اند و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی ندارد اما اگر کسی در نقطه ای از دنیا علیه رژیم صهیونیستی سخن بگوید، مورد هدف قرار می گیرد.

امام جمعه روستای اهل سنت عنبران آستارا نیز در این برنامه گفت: اسلام، دین وحدت و متعلق به همه انسان هاست و هیچ قدرتی به خاموش کردن چراغ فروزان پیامبر اسلام (ص) قادر نیست.

حجت الاسلام جابر عباداللهیان افزود: تقویت وحدت و برادری شیعه و سنی، تنها راه حفظ امنیت است و همه احساس مسئولیت می کنیم و دستگاه‌های اجرایی آستارا نیز در خدمت به شیعه و سنی تفاوت قائل نیستند.

مولودی خوانی و قرائت شعر در وصف پیامبر اسلام (ص) از بخش های دیگر این آئین معنوی بود و ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول، به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به عنوان هفته وحدت مسلمانان نامگذاری شده است.

ستاد گرامیداشت هفته وحدت مسلمانان در آستارا، برای برگزاری جشن ها و گفتمان ها در طول این هفته در مساجد اهل سنت و شیعه این شهرستان، برنامه ریزی کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.