حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان روز یکشنبه بمناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا باید تمامی عوامل تحریک‌پذیری، تعصبات قومی و تنگ‌نظری‌ها بین امت جهانی مسلمان برداشته شود و آنها همسو و هم‌راستا حول محور اسلام گام بردارند.

وی اظهار داشت: دشمنان همواره با توجه به اهمیت وحدت اسلامی بین شیعه و سنی در هر دوره‌ای با فرصت‌طلبی درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند ولی هیچ‌گاه موفق نشده اند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با تاکید براینکه وحدت یک امر حیاتی حول محور قرآن کریم است گفت: این مهم بارها در کلام الهی مورد تاکید قرار گرفته است که هرگونه دوری از وحدت موجب کم شدن توان و استقامت مسلمانان مقابل کفار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت در شرایط کنونی منطقه بیش از پیش ضروری است گفت: جمهوری اسلامی ایران الگویی برای وحدت در جهان است.

حجت‌الاسلام صالحیان با اشاره به تلاش مداوم دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و و اختلاف بین مسلمانان افزود:  چهار دهه  پس از پیروزی انقلاب هیچ‌گاه دشمن نتوانسته به اهداف شوم و تفرقه‌انگیز خود دست یابند.

وی آغاز گام دوم انقلاب را بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب بر مبنای تاکید بر وحدت دانست و گفت: در این راستا باید مسلمانان شیعه و سنی مراقب باشند که صفوف مستحکم خود را همچنان در کنار یکدیگر استوارتر به پا دارند و نگذارند که تبلیغات ناسالم رسانه‌ای دشمن هیچ گونه خدشه و اختلافی بین آنها ایجاد کند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان خاطرنشان کرد:  مسلمانان باید با پیروی از رسول اکرم (ص) اهداف مشترک خود را کنار هم قرار دهند و در مسیر وحدت و همدلی و یکپارچگی گام بردارند.

وی وحدت را از ضروریات جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: به طور قطع پیشرفت و اقتدار ایران در سایه وحدت و برادری مسلمانان محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحیان همچنین با اشاره به اینکه یکی از ثمرات وحدت برای جامعه امنیت پایدار است گفت: این امنیت در سایه همبستگی در حیطه علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کشور  پدیدار می‌شود.

۱۲ربیع الاول به روایت برادران اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این ۲ روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.