حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی روز پنجشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی (ص) اظهار داشت: روحیه انقلابی، تلاش خالصانه و مجاهدانه موجب ترویج پیام انقلاب اسلامی در دنیا شده و باید این روحیه همچنان حفظ شود.

وی ضرورت صیانت از جایگاه حوزه‌ای المصطفی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما هویت جامعه المصطفی را حوزه‌ای می‌دانیم و بر حفظ و پاسداشت این هویت نیز اصرار داریم.

عباسی اذعان داشت: این هویت باید در همه برنامه‌ها و طراحی‌ها در ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی مدنظر باشد و محفوظ بماند.

وی با تاکید بر تلاش جدی در جهت روزآمدی و سازگاری فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی این نهاد با اقتضائات و نیازهای زمان و همچنین عقب نماندن از کاروان علم و نیازهای جهان بشریت و مخاطبان گفت: لازمه چنین رویکردی اطلاع از همه جریان‌های رایج در عرصه‌های علمی و فرهنگی دنیاست.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد، این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ شناسی ارائه می‌دهد.

دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه جامعه المصطفی نیز در این آیین در تبیین نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی، آن را زیرمجموعه بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: نامه دوم رهبری پس‌لرزه‌های عظیمی را در جهان غرب ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام نصرالله سخاوتی بیان کرد: غرب با الهام از نامه دوم رهبر انقلاب در انفعال قرار گرفت و درحالی‌که قدرت‌های غربی درصدد بودند با اسلام هراسی ما را منفعل کنند ولی خودشان به این وضعیت دچار شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذرماه ۱۳۹۴ و پس از گذشت ۱۰ ماه از نامه نخست خود به جوانان اروپایی در نامه‌ای دیگر به عموم جوانان کشورهای اروپایی فرمودند: حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفت‌وگو با شما جوانان برانگیخت.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.