به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر گرامیداشت 5400 شهید استان کردستان اظهار کرد: تعهد و صداقت در گفتار و رفتار حرفه ایی از سوی اهالی رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: پرداختن به مسایل و خبرهای حاشیه ایی کم ارزش و انتقال آن به مردم، جامعه و کشور آسیب وارد می کند. اهالی رسانه و خبرنگاران باید با اطلاع رسانی درست امیدواری را در میان مردم گسترش دهند و با نقد صحیح و منصفانه عملکردها، مسئولان را در خدمات رسانی بهتر به مردم همراهی کنند.
مرادنیا با بیان اینکه رسالت رسانه های غربی تخریب نظام، چهره ها و اهداف انقلاب است، تاکید کرد: تبعیت از این رسانه ها و انعکاس اخبار حاشیه دار، بزرگترین ضربه به مردم و کشور است لذا رسانه ها با رفتار صادقانه خود مقابل توطئه ها و برنامه های سوء، رسانه های دشمن بایستند.
استاندار کردستان با اشاره به رویکرد های اقتصاد مقاومتی، امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان محورهای جشنواره رسانه ای ابوذر یادآور شد: اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم بسیاری از معضلات و آسیب ها بر طرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم از فرصت مرز برای توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری به خوبی استفاده کنیم نیازی به تامین امنیت از طریق نیروهای انتظامی و نظامی نخواهیم داشت چون امنیت توسط خود مردم تامین خواهد شد.
مرادنیا گفت: تا زمانی که مردم در مناطق مرزی مجبور باشند برای امرار معاش دست به قاچاق بزنند با وجود امنیت پایدار که با تلاش و ایثار مرزبانان و نیروهای نظامی و انتظامی بدست آمده است، مشکل خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اشتغال و تولید از نیازهای مهم امروز جامعه به شمار می رود، افزود: آسیب های اجتماعی با بیکاری عجین است و تا زمانی که بیکاری باشد آسیب ها رو به رشد هستند.
استاندار کردستان همچنین جذب سرمایه گذار را از مهمترین نیازهای امروز استان برای رفع محرومیت و توسعه دانست و یادآور شد: با تمام توان برای رفع مشکلات و بستر سازی برای حضور بخش خصوصی و رونق سرمایه گذاری در استان با کمک اهالی رسانه و دیگر بخش ها تلاش می کنیم.
مرادنیا از خبرنگاران و رسانه های استان کردستان خواست، عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف را رصد کنند و کمبودها و نواقص را اطلاع دهند چون با هیچ مدیری عقد اخوت برای ماندن در پست اجرایی نبسته ایم و هر مدیری که نتواند برای حل مشکلات تلاش کند، جایی در استان نخواهد داشت.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در این آیین گفت: خبرنگاران پیام رسان حقیقت در جامعه هستند و باید با معضلات و مشکلات جامعه آشنا باشند در غیر این صورت نمی توانند رسالت خود را به خوبی انجام داده و تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.
مسعود بصیری اظهار کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید با شناخت کامل بستر را برای توسعه فراهم کنند.
وی افزود: در حوزه رسانه دچار آشفتگی بدی هستیم و این مساله آسیب زا است و موجب می شود رسانه ها نتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.
بصیری تاکید کرد: خبرنگاران ما با مشکلات معیشتی روبرو هستند و همین امر موجب می شود گاهی به برخی از دستگاه ها وابستگی پیدا کنند که این مساله به رسالت آنان خدشه وارد می کند.
رئیس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه امسال 13 هزار اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ابوذر ارسال شده است، گفت: این جشنواره فقط مختص بسیج نیست هر چند بسیج متعلق به همه کشور است.
در این آیین برترین های سومین جشنواره رسانه ای ابوذر روز پنجشنبه با حضور استاندار کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس استان، مدیر مسئول روزنامه جوان و رئیس بسیج رسانه کشور و استان و مدیران و اهالی رسانه و مطبوعات استان معرفی و از انها تجلیل شد.
در میان 32 برگزیده سومین جشنواره رسانه ایی ابوذر مرحله استانی در کردستان پنج برگزیده خبرنگاران و عکاس ایرنا مرکز سنندج هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.