اقشار مختلف مردم گیلان همزمان با ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور پرشور خود در راهپیمایی این روز و سر دادن شعارهایی از جمله لبیک یا خامنه ای، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر منش استکبار ستیزی و انزجار خود را از استکبار جهانی فریاد زدند.

دانش آموزان و فرهنگیان در شهرها و بخش های مختلف استان گیلان نیز همگام با سایر قشرها با حضور پرشور در راهپیمایی سیزدهم آبان، عزتمندی ایران را به جهانیان نشان دادند. 

در رشت مرکز استان گیلان نیز قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان برای نمایش وحدت، همدلی و انسجام ملی حضوری گسترده و پرشور دارند، راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین انقلابی و با سردادن شعارهای هیهات من ذله ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار و ... مسیرهای چهارگانه راهپیمایی به سمت میدان شهدای ذهاب محل تجمع راهپیمایان را طی می کنند.  

بسیاری از دانش آموزان به یاد رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ، با سربندهایی با عنوان یاحسین ، لبیک یا خامنه ای و ... آمده اند تا اعلام کنند که برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و صیانت از آن همیشه در صحنه هستند.

مسیرهای چهار گانه راهپیمایی در رشت به سمت میدان شهدای ذهاب ( شهرداری) این کلانشهر شامل مسیر شماره یک سپاه پاسداران، میدان فرهنگ، چهار راه قدس، خیابان امام خمینی(ره)، میدان شهدای ذهاب، مسیر شماره دو ورزشگاه شهید عضدی، خیابان حافظ، چهار راه قدس، خیابان ‌امام خمینی(ره)، میدان شهدای‌ ذهاب، مسیر شماره سه میدان شهید انصاری، خیابان تختی، خیابان شریعتی، میدان شهدای ذهاب و مسیر شماره چهار بقعه متبرکه دانای علی، خیابان طالقانی، میدان سیدجمال الدین اسدآبادی (سبزمیدان)، میدان شهدای ذهاب است.

۱۳ آبان ماه سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳ به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال ۱۳۵۷ است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.