یونس زنجکش بعد از ظهر پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه اجرایی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ستاد نظارت بر گمرکات گیلان در بندرانزلی با اشاره به ارائه پیشنهاد استقرار دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان از سوی اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: گیلان ظرفیت های لازم را برای صادرات دارد .

وی افزود: در سفر اخیر وزیر صنعت معدن و تجارت به گیلان نیز توافقات مورد نیاز برای تحقق این امر انجام شد.

رنجکش ادامه داد : برای عرضه کالاها و برندهای ایرانی در بازارهای اوراسیا نیازمند ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف هستیم .

وی تاکید کرد: با توجه به فرصت های شناسایی شده در گیلان در بخش های مختلف صادرات کالا ، شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی  برای ایجاد فرصت های لازم وجود دارد.

رنجکش همچنین گفت: با وجود تحریم های ظالمانه ، تمایل سرمایه گذاران  داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری کاسته نشده است.

رنجکش نبود یکپارچگی قوانین برای تسهیل در سرمایه گذاری را از مشکلات سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد : نیاز داریم که به  سرمایه گذاری  نگاه ملی داشته باشیم و بدنبال موضوعات محلی نباشیم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا نقش ملی ایفا می کند خاطر نشان کرد: انتظار می رود با یکپارچه سازی  قوانین برای تسهیل  در سرمایه گذاری نگاه همگان به سرمایه گذاری در گیلان ، ملی باشد .

قرارداد تشکیل اولیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۲۹ مه ۲۰۱۴ میان کشورهای روسیه، بلاروس و قزاقستان منعقد و جایگزین اتحادیه گمرکی اوراسیا شد و سپس کشورهای ارمنستان و قرقیزستان نیز به عضویت آن در آمدند. 

این اتحادیه کار خود را به طور رسمی از اول ژانویه ۲۰۱۵ آغاز کرد. کشورهای عضو اورآسیا هم اکنون ۲۰ میلیون کیلومترمربع مساحت و بیش از ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارند که ۵.۲ درصد جمعیت جهان است. درباره اهداف این اتحادیه اقتصادی می‌توان به تسهیل تجارت، ایجاد بازار مشترک در حوزه کشورهای عضو، حذف تدریجی قوانین گمرکی در داخل اتحادیه، برقراری تعرفه خارجی مشترک در میان کشورهای عضو و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.