ایرج شهین باهر روز پنجشنبه در دیدار با "ویکامازوری کومالو" سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان ویژگی های شهر تبریز گفت: با توجه به قدمت، ویژگی های آب و هوایی و فرهنگی تبریز، این شهر می تواند مقصد گردشگران آفریقایی باشد.

وی با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری بین تبریز و آفریقای جنوبی گفت: تبریز می تواند محور ارتباط میان گردشگران ایران و آفریقای جنوبی باشد.

شهردار تبریز افزود: اگر شاهد توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی تبریز و آفریقای جنوبی باشیم، می توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در تشریح شرایط اقتصادی تبریز اظهار داشت: تبریز در حوزه صنایع دستی، تولیدات منحصربه فرد داشته و به طور خاص در صنعت فرش دستباف به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی شده است.

شهین باهر با بیان اینکه تبریز قطب اقتصادی کشور است و آفریقای جنوبی می تواند از این ظرفیت برای گسترش روابط با ایران استفاده کند ادامه داد: کارخانه تراکتورسازی تبریز نیز یکی از کارخانه هایی است که در سال های گذشته با کشور آفریقای جنوبی همکاری داشته و امیدواریم این همکاری در سال های آینده در حوزه های مختلف گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز برای گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری آماده است با یکی از شهرهای آفریقای جنوبی پیوند خواهرخواندگی امضا کند، اظهار داشت: این اقدام می تواند اولین گام مهم در راستای همکاری بیشتر باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه امضای پیمان خواهرخواندگی می تواند منشاء همکاری های مختلف باشد، گفت: پس از امضای این تفاهم نامه می توانیم از تجارب دو شهر در حوزه های مختلف از جمله دانش مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: شهر تبریز فرصت های سرمایه گذاری با توجیه اقتصادی مناسب دارد که سرمایه گذاران آفریقای جنوبی می توانند در آنها سرمایه گذاری کرده و از سود مناسب آن بهره مند شوند.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.