به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آران و بیدگل افزود: فرش ماشینی با 81 میلیون و 738 هزار دلار نزدیک به 65 درصد صادرات و میلگرد با ارزش ریالی 43 میلیون و 638 هزار دلار نزدیک به 34 درصد از مجموع میزان صادرات این شهرستان را به خود اختصاص می دهد.
وی بیان کرد: آران و بیدگل با فعالیت 700 واحد و تولید سالانه 50 میلیون مترمربع فرش ماشینی به قطب تولید فرش کشور و حتی جهان تبدیل شده که این شرایط، شهرستان را در کشور متمایز کرده است.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به تشکیل 80 پرونده سرمایه گذاری در هفت ماه گذشته اضافه کرد: حجم این سرمایه گذاری ها بین 20 تا 200 میلیارد ریال است که به جد پیگیر به نتیجه رسیدن آنها هستیم.
وی عنوان کرد: برای برطرف کردن تهدیدهای اقتصاد تک محصولی باید به دنبال توسعه سایر صنایع هم باشیم که در این راستا استقرار صنایع پایین دستی فولاد در شهرستان آران و بیدگل پیگیری می شود تا صنایعی با ارزش افزوده بالا در منطقه راه اندازی کنیم.
بایبوردی با اشاره به شرایط سخت تحریم در نتیجه توطئه دشمنان تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب با هدایت حکیمانه و با توجه به شرایط موجود، 1398 را سال رونق تولید نامگذاری کردند تا توطئه دشمنان در نشانه رفتن معیشت و اقتصاد مردم بی اثر شود.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی با انباشت قوانین در کشور رو به رو هستیم که البته برای تسهیل رونق تولید ابلاغ شده اما ناخواسته برخی کارشناسان و مدیران با آنها مزاحمت هایی برای کسب و کارها ایجاد می کنند.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: باید سرمایه گذاران را به عنوان قهرمان ملی ببینیم زیرا در این شرایط سخت به اشتغال و رونق تولید کمک می کنند و ما نیز باید به دنبال تسهیل امور آنها باشیم.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.