به گزارش ایرنا احمد جمالی شامگاه سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: همدان آزمونه ساخت نیروگاه های خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاری های خارجی در کشور است و انرژی تولید شده در این واحدها قابلیت صادرات دارد.
وی اضافه کرد: به تازگی مصوبه ای برای صادرات برق نیروگاه های خورشیدی دریافت شده و به راحتی می توان انرژی تولید شده در این واحدها را به دیگر نقاط جهان صادر کرد.
جمالی با تاکید بر توسعه صادرات خدمات در کشور گفت: علاوه بر صادرات کالا باید برای رونق دادن صادرات خدمات نیز برنامه ریزی کنیم و استان همدان در این زمینه توانمند است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یادآوری کرد: زمینه های خوب صادراتی در همدان گسترده است و با تکیه بر ظرفیتها و توانمندی هایش می تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.
وی از برگزاری 2 همایش اقتصادی در شهرهای نجف و اربیل عراق در ماه های آینده گفت: آمادگی برپایی این همایش ها با محوریت همدان وجود دارد و برای معرفی محصولات و تولیدات استان می توان از این فرصت به خوبی بهره برداری کرد.
این مسئول، پیوند بین صادرات و سرمایه گذاری خارجی را ضروری دانست و گفت: در دنیای امروز بین حوزه صادرات و سرمایه گذاری خارجی پیوند ناگسستنی وجود دارد.
جمالی بیان کرد: در کشور ایران نیز این ائتلاف وجود دارد اما نیازمند تقویت و توسعه بیشتر است که بند 13 اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کشور به صراحت به پیوند صادرات و سرمایه گذاری خارجی تاکید دارند.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.