به گزارش ایرنا، علی فعال قیومی روز شنبه در جشن روز حسابدار در زنجان افزود: میزان شفافیت مالی کشورها ارتباط مستقیمی در جذب سرمایه گذاران خارجی دارد و این شفافیت مالی با عملکرد درست و دقیق حسابداران و تحلیل آنان ایجاد می شود.
وی یادآورشد: حسابداران در تحلیل وضعیت موجود و تصمیم سازی مدیران نقش بسزایی دارند و به هر میزان که اطلاعات و تحلیل های گسترده تری در اختیار آنان قرار دهند، به همان میزان در تصمیم گیری ها موثر واقع می شوند.
فعال قیومی اظهار کرد: وزارت اقتصاد و دارایی برنامه هایی را برای شفافیت مالی در دستور کار قرار داده است که از جمله آن می توان به تحلیل مالی اشاره کرد.
مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب ها و روشهای حسابداری وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مسئولیت حسابداران فقط ارائه اطلاعات به عنوان انجام وظایف قانون نیست و به حتم حسابداری در این زمینه یک ابزار محسوب می شود و نه یک هدف.
وی خاطرنشان کرد: از طریق حسابداری می خواهیم اطلاعاتی را ارائه کنیم که برای اهداف پاسخگویی و تصمیم گیری مفید باشد و برای همین برای آن هم باید تحلیل های مالی در نظر گرفته شود.
فعال قیومی با بیان اینکه در برنامه بودجه سال 97 اجازه انتقال وجوه سال 96 به دستگاه ها داده می شود، ادامه داد: این انتقال وجوه بر اساس بهای تمام شده اعلامی برای گروه ها مد نظر قرار خواهد گرفت.
مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب ها و روشهای حسابداری وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برنامه بودجه سال 97 را به شکل بودجه ریزی عملیاتی اجرا می کند و این شیوه اجرا خروجی محور مبتنی بر بهای تمام شده است.
وی تاکید کرد: تایید بهای تمام شده باید توسط ذیحسابان انجام و در یادداشت های صورت مالی افشا شود و این وظیفه حسابداران را سنگین تر می کند.
فعال قیومی اضافه کرد: حسابداران برای سرعت و دقت بخشی به اقدامات خود باید از سیستم های نوین و زیر سیستم های قوی استفاده کنند و تحلیل اطلاعات را به شکل گسترده مد نظر قرار دهند.
بر اساس اعلام انجمن حسابدارای جهانی هفته نخست ماه دسامبر، هفته حسابداری نامگذاری و در ایران هم 15 آذر به همین مناسبت روز حسابدار اعلام شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.