به گزارش ایرنا، احمد بذلی روز چهارشنبه در ششمین همایش معرفی برترین شرکت های منطقه غرب و شمالغرب کشور در سالن پتروشیمی تبریز افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، علاوه بر تلاش برای رفع چالش های موجود در حوزه صنعت، تولید و کسب و کار نباید از نقش مدیران ارشد در رویارویی با فضای پیچیده کسب و کار غافل شد.
وی اظهار داشت: محیط کسب و کار از ویژگی هایی مانند نبود اعتماد و ناامنی در جهان، تغییرات پرشتاب محیطی، پیچیدگی های فزاینده، تغییر جهت به اقتصاد دانش محور و افزایش رقابت جهانی برخوردار است.
قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی ایران گفت: این ویژگی ها، چالش های متعددی را برای بنگاه های کسب و کار ایجاد کرده، پیش بینی ها را غیر ممکن می کند و هزینه های بنگاه را در دستیابی به فناوری ها و نیروی فعال کسب و کار افزایش داده است.
بذلی، با بیان اینکه مهم ترین ویژگی محیط کسب و کار پیچیدگی آن است، ادامه داد: در زمان کنونی محیط های ساده و خطی جای خود را به محیط های پیچیده داده که نیاز به روابط تعاملی، چندگانه و غیرخطی و برقراری روابط مختلف اجزا با یکدیگر دارد.
وی چالش های کسب و کار در محیط های پیچیده را ساختار، فرهنگ سازمانی، فناوری و استراتژی اعلام کرد.
قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی ایران گفت: تاثیرپذیری از بحران های مالی و اقتصادی، تحریم های بین المللی در ابعاد مختلف، شیوه مدیریت منابع و سیاست های نادرست، چالش ها و مشکلات فراوان کسب و کار از جمله تبیین شرایط ویژه اقتصادی محسوب می شود.
بذلی، افزود: تغییر لازمه بنگاه داری است و باید خودکنترلی در سیستم جدید کسب و کار جایگزین کنترل شود.
وی، ضرورت تغییر مستمر و پایدار، تلاش برای دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار، سرمایه گذاری جدی بر توسعه و بالندگی سرمایه های انسانی به ویژه رهبران و رهبری تحول آفرین را از عوامل موفقیت و بقای بنگاه ها اعلام کرد.
بذلی، ادامه داد: ایجاد فرهنگ مشارکت در سازمان، توسعه مهارت های ارتباطی، ترویج تفکر اقتصادی در همه فرایندهای سازمان، توجه به مسئولیت های اجتماعی، تقویت رفتارهای شهروندی و توجه به استعدادیابی باز از دیگر عوامل بقای بنگاه های اقتصادی است.
در ششمین دوره طرح «ایران تک» از بین 500 شرکت منطقه غرب و شمالغرب کشور که در این طرح فعال هستند از 25 شرکت برتر با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.