به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع چهارشنبه شب در نشست بررسی و تبادل نظر درباره مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان گیلان با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت با بیان این که مقوله سلامت برای هر جامعه بسیار اهمیت دارد، افزود: سلامت همواره به عنوان مطالبه جدی مردم است.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص های بهداشت و سلامت آحاد مردم در همه استان ها در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: امید به زندگی یکی از این شاخص هاست که رکن مهم در توسعه یافتگی نیز به شمار می رود.

استاندار گیلان طرح تحول سلامت را یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید نام برد و خاطر نشان کرد: این طرح به طول کلی دستاوردهای ارزشمندی داشت اما در همه استان ها به طور یکسان توزیع نشده بود.

وی با تاکید بر این که همه دستگاه های ذیربط و مردم بایستی در امر مهم سلامت همکاری و مشارکت کنند، اضافه کرد: برنامه هایی که دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت داشته و دارد، حفظ عزت و کرامت انسانی همه شهروندان است، بنابراین همه بایستی برای کاهش مشکلات بر اساس اولویت بندی ها ، کمک کنند.

زارع درباره پروژه های نیمه تمام عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در استان گیلان تصریح کرد: بخشی از این پروژه ها (یک پروژه) چندین میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ، بر این اساس در نشست های تخصصی اولویت بندی اتمام پروژه ها مشخص شد.

وی بیان داشت: پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در سایت لاکان رشت افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، بدیهی‌ست که این مهم توسط یک وزارتخانه اجرایی نمی شود البته تلاش است تا این پروژه را تا پایان دولت کامل کنیم.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش خاطر نشان کرد: این استان در طرح پوشش بیمه همگانی، نظام ارجاع الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک جزو استان های پیش رو است.

سعید نمکی غروب چهارشنبه در جریان سفر به استان گیلان با حضور در بیمارستان های ولیعصر رودبار، ۳۱ خرداد منجیل و سلامت رستم آباد از نزدیک در جریان اقدامات درمانی و روند خدمات رسانی این بیمارستان ها قرار گرفت و دستورات لازم را برای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران ارائه کرد.

افتتاح اورژانس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، بازدید از کلینیک بهداشت و درمان الزهرا (س)، خوابگاه پسرانه بوستان و بازدید از سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برنامه‌های سفر روز دوم دکتر سعید نمکی به گیلان پیش بینی شده است.

اسفندماه سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات وزیران به گیلان، ۱۲ پروژه آموزشی و درمانی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس در کنار سایر پروژه های استان افتتاح شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.