به گزارش ایرنا شکراله سلمان زاده سه شنبه در آیین نواختن زنگ سلامت در مدرسه آر هاشم خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و آموزش‌های ارائه‌ شده از سوی گروه‌های بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان موجب پیشگیری از شیوع بیماری در بین سیل زدگان شده است.
وی به اقدامات صورت گرفته برای سیل زدگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گروه های بهداشت و درمان در تمام روستاهایی که در محاصره سیل هستند، حضور دارند این گروه های بهداشتی شامل بهداشت محیط، بهداشت خانواده، پیشگیری و مبارزه با بیماری ها همچنین بهداشت روان به ‌صورت مستمر در روستاها حضور داشته و با مراجعه خانه به خانه نکات مراقبتی لازم را به روستائیان آموزش می دهند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه گفت: به منظور بررسی کیفیت آب آشامیدنی در روستاهای سیل‌زده گروه‌های بهداشت محیط به محل اعزام شده تا ضمن بررسی وضعیت بهداشتی ، آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.
سلمان زاده به استقرار آمبولانس فوریت‌های پزشکی در مناطق سیل‌زده نیز اشار کرد و گفت: آمبولانس فوریت های پزشکی با حضور پزشک در مناطق سیل زده تحت ماموریت این دانشکده حوزه شبانه روزی دارد.
وی در ادامه از افتتاح چند پروژه حوزه بهداشت و درمان طی هفته سلامت خبر داد و گفت: بخش دیالیز بیمارستان اروندکنار، بخش سی.تی.اسکن و ام.آر.ای بیمارستان طالقانی آبادان و چند مرکز بهداشت و پایگاه سلامت شهری در آبادان و خرمشهر در هفته سلامت افتتاح می شوند.
به گزارش ایرنا در دومین روز از هفته سلامت زنگ سلامت با شعار مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت در دبیرستان پسرانه آر هاشم خرمشهر نواخته شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.