به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا گودرزی روز دوشنبه در همایش سفیران سلامت که در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر جامعه ای سالم داریم مدیون جامعه بزرگ بهداشتی و پزشکی هستیم و سفیر سلامت بهترین سفیران برای سلامت خانواده خود هستند.
وی با تاکید براینکه پیشگیری و آموزش مقدم بر درمان است، ادامه داد: اگر در این بخش تلاش کنیم به نوعی سرمایه گذاری کرده ایم به عنوان مثال اگر در آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از ابتلا به موادمخدر آموزش و سرمایه گذاری کنیم به سلامت اجتماعی در بخش گسترده ای اهمیت داده ایم.
گودرزی افزود: گاه یک بیماری نه تنها یک خانواده بلکه می تواند اطرافیان و چندین خانواده را درگیر کند و یا فرزندانی را بی سرپرست کند.
وی معتقد است، سلامت تنها مختص به یک نهاد نیست، بهداشت و سلامت موضوع فرابخشی است به گونه ای که سهم 75 درصدی دارد.
گودرزی به اقدام های قابل قبول بهداشت و درمان در زلزله و سیل اخیر استان اشاره کرد و افزود: باوجود گستردگی زلزله و درگیرشدن 10 شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ساده سازی مسائل بهداشتی مانع از اپیدمی بیماری هایی همچون سالک شد و آن را کنترل کرد که افتخاری برای مدیریت بحران استان در حوزه بهداشت و سلامت است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از سلامت به عنوان مهم ترین فاکتور در دولت تدبیر و امید یاد کرد و اضافه کرد، همه ما مسوول سلامتی خود هستیم و باید با خودمراقبتی شهروندی سالم باشیم.
در پایان از تعدادی از سفیران سلامت خانوار استان کرمانشاه تقدیر شد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.