جواد آقازاده روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی افزود: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در این استان، مشکلات زیرساختی بسیاری در حوزه های بهداشتی و درمانی وجود داشت که در این مدت، اقدامات قابل توجهی برای حل آنها انجام شده که احداث و توسعه چندین بیمارستان و راه اندازی صدها مرکز بهداشتی در شهرستان های مختلف از جمله آنهاست.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن در این مدت در شاخص های بهداشتی گوناگون از جمله مرگ و میر مادران باردار، مرگ و میر کودکان زیر یک سال، توسعه خدمات در مناطق محروم و حواشی شهر و همچنین ارائه خدمات بهداشتی در روستاها رتبه آذربایجان غربی بهبود یافته است.
وی با اشاره به وجود 600 هزار حاشیه نشین در آذربایجان غربی، از نبود امکانات برای ارائه خدمات بهداشتی به این افراد تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و بیان کرد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر 450 هزار نفر از این تعداد زیر پوشش خدمات بهداشتی رفته اند که این امر در کشور کم نظیر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با راه اندازی این مراکز جامع، پرونده حاشیه نشینان شهرهای استان با مراجعه خانه به خانه تکمیل شده و در حال حاضر غنی ترین اطلاعات درباره این خانواده ها در اختیار این دانشگاه است.
آقازاده از برنامه ریزی برای اجرای 534 مرکز جامع سلامت به اهتمام دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد در پنج سال گذشته بیش از 400 مورد به بهره برداری رسیده است.
وی همچنین با اشاره به توسعه قابل توجه زیرساخت های درمانی آذربایجان غربی در این مدت افزود: توسعه بیمارستان های امام خمینی (ره)، آیت الله طالقانی و شهید مطهری ارومیه، آزمایشگاه مرجع ارومیه، کلینیک تدبیر و بیمارستان امام خمینی (ره) خوی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می رود.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن چندین بیمارستان در شمال و جنوب آذربایجان غربی، مراکز بهداشتی درمانی در ارومیه و دیگر شهرهای استان و همچنین امکانات تشخیصی درمانی ویژه در شهرستان های گوناگون در این مدت اجرایی شده و در حال خدمت رسانی به شهروندان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با قدردانی از اطلاع رسانی فعالیت های این دانشگاه توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تبیین این اقدامات توسط رسانه های مختلف به ویژه ایرنا در ایجاد رضایتمندی روزافزون شهروندان بسیار اثرگذار است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به توجه ویژه این خبرگزاری به اطلاع رسانی اقدامات نهادهای مختلف در راستای ایجاد اعتماد عمومی روزافزون افزود: همه کارکنان ایرنا در استان بر تبیین اقدامات ادارات به ویژه در حوزه بهداشت و درمان اهتمام ویژه ای دارند.
علیرضا فولادی اضافه کرد: اقدامات ارزشمند زیادی در حوزه زیرساختی بهداشت و درمان آذربایجان غربی انجام شده که خبرگزاری جمهوری اسلامی با حساسیت بسیار زیاد این اقدامات را پوشش داده و در راستای آشنا کردن مردم با پیشرفت های این بخش خبرهای بسیاری تولید و منتشر کرده است.
به گزارش ایرنا، طرح های بهداشتی درمانی از جمله مهمترین بخش های افتتاحی در سفر آتی رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.
2093/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.