حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده عصر چهارشنبه در همایش یاوران وقف در صومعه سرا اظهار داشت: وقف ، دگر خواهی و نوع دوستی را در جامعه رواج می دهد و علاوه بر مردم داری، سبب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به وقف با نیت های جدید افزود: نگاه به وقف و محیط زیست یکی از دغدغه های امروز است که باتوجه به این مسئله‌ می توان بخشی از دغدغه ها را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به شعار «همه واقف باشیم» باید از کودکی و دانش آموزی شروع کنیم بیان داشت: باید از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی بطور جدی استفاده کنیم و در این راستا ّبه دنبال ترویج وقف با تولیت دانشگاه، وقف با تولیت حوزه علمیه، وقف‌های مشارکتی و وقف‌های خاص با استفاده از تمامی ظرفیت ها باشیم .
فرماندار صومعه سرا نیز گفت : باید واقفان در عرصه هایی که بخش خصوصی و دولتی توانایی یا تمایل ندارند، وارد شده و مشکلات جامعه را رفع کنند .

سیدجلال سیدمحمدی افزود: وقف در طول تاریخ به کمک نیازهای روز جامعه آمده و به دلیل درک درست مردم، این سنت حسنه در کشور رواج یافته است .

وی اضافه کرد: جوانان ما با پیروی از مکتب اسلام خود را وقف نظام اسلامی کرده و امروز هم باید در سایه وحدت و همدلی برای رفع مشکلات گام برداریم .
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک، دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد ، ۱۰ بقعه شاخص و پنج هزار پلاک فرعی رقبه است و در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.