به گزارش خبرنگار ایرنا،سنت حسنه وقف از صدر اسلام  است؛ اجرای نیت واقف یکی از اولویت های اوقاف است و رسیدگی به امور خیریه و اجرای امانت گونه نیات برای رفع مشکلات جامعه باید دراولویت کار قرار گیرد چون در صورتی که مردم ببینند از محل این موقوفات کارهای خوبی در جامعه انجام می‌شود به سوی وقف روی آورده و اعتماد شان به اوقاف بیشتر خواهد شد.

بعد از ظهر پنجشنبه است و به خانه ای می روم که قرار است پدر شهیدی به نام و یاد فرزند برومند شهیدش خانه خود را با کلیه لوازم موجود در آن برای انجام امور خیر و عام المنفعه در اختیار مرکز بهداشت انزلی قرار دهد .

پدر شهید رضا پورزکی از فرزند شهیدش می گوید که رضا در سال ۶۱ در منطقه شلمچه به عنوان سرباز وظیفه خدمت می کرد و  روزی که خدمت سربازی اش به پایان می رسد همرزم او از وی درخواست می کند چند روزی را به جایش در منطقه بماند تا او به مرخصی رفته و در مراسم عروسی خواهرش شرکت کند و در همان چند روز این سرباز رشید اسلام توسط تیر مستقیم دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

وی ادامه می دهد: از آن موقع تا کنون از سوی بنیاد شهید مبلغی به عنوان حقوق به بنده تعلق گرفت و چون این منزل را نیز با همان حقوق ساخته ام تصمیم گرفتم که آن را به مرکز  بهداشت انزلی وقف کنم تا برای امور عام المنفعه و خدمت رسانی به مردم مورد بهره برداری قرار گرفته و نام فرزند شهیدم تا ابد ماندگار بماند.

این پدر شهید همچنین ادامه می دهد: با توجه به اقدامات انجام شده بعد از مرگم این ساختمان دو طبقه با سه باب مغازه در اختیار مرکز بهداشت قرار می گیرد تا به عنوان مرکز جامع سلامت مورد استفاده عموم مردم باشد.

به سراغ فرماندار انزلی می روم که برای تقدیر از این اقدام حسنه پدر شهید به خدمت وی رسیده و اسماعیل حیدری آزاد با بیان اینکه خانواده شهدا همواره مورد احترام مردم هستند اظهار می کند: با تلاش هایی که صورت گرفته و نیت خیرخواهانه این پدر شهید، ملکی که دارای ۴۰۰ متر عرصه و ۱۱۰ متر زیربناست با کلیه امکانات و لوازم موجود به نام مرکز بهداشت انزلی برای ایجاد مرکز جامع سلامت وقف شده است.

وی ادامه می دهد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته این ساختمان دو طبقه با سه واحد تجاری دارای ارزش ریالی به مبلغ بیش از پنج میلیارد ریال است و قرار است پس از حیات این پدر بزرگوار در اختیار مرکز بهداشت انزلی قرار گیرد.

حیدری آزاد اضافه می کند: کلیه مراحل قانونی این سنت حسنه انجام شده و یقینا تبدیل این منزل مسکونی به مرکز جامع سلامت موجبات خیر و برکات و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی دولت به این منطقه را به دنبال خواهد داشت .

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان انزلی نیز در این مراسم به خبرنگاران می گوید : منطقه سید آسیه بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر در این منطقه یک مرکز جامع سلامت در حال فعالیت است اما مکان آن استیجاری است.

دکتر سید عارف عابدین نجفی ادامه می دهد: با انتقال آن مرکز به این ساختمان می توان در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان استفاده بهینه از آن کرد.

به گفته نجفی شبکه بهداشت و درمان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب مرکز جامع سلامت نیازمند فضا و مکان های مناسب است.

وی با اظهار تشکر از خانواده شهید پورزکی در راستای این اقدام حسنه می گوید: در خصوص واحد های تجاری وقف شده هنوز برنامه خاصی نداریم اما می توان از این واحد ها به عنوان داروخانه و محل ارائه تجهیزات پزشکی و سایر خدمات بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ساختمان منزل پدری شهید رضا پورزکی در دو طبقه مسکونی و تجاری است و با تمام وسایل موجود شامل تختخواب، کولر ،تلویزیون، بخاری گازی، پنکه سقفی، فرش، میز ناهارخوری، گاز خوراک پزی، یخچال کوچک و بزرگ، یخچال معمولی، گاز تک شعله بزرگ ، صندلی پلاستیکی، آبگرمکن بزرگ  و پمپ آب وقف شده و این ساختمان مجهز به دوربین مداربسته نیز هست.

هفت مرکز جامع سلامت در سطح شهرستان بندرانزلی وجود دارد که سه مرکز روستایی، دو مرکز شهری و دو مرکز شهری و روستایی بوده و همچنین شهرستان بندرانزلی دارای ۱۶ خانه بهداشت است.

گزارش از رضا اکبری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.