به گزارش ایرنا مدیرکل ورزش و جوانان گیلان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۶۰ برنامه فرهنگی ورزشی از روز ۲۶ مهر ماه جاری همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش در شهرهای مختلف این استان به اجرا گذاشته می شود.

مریم بخشی افزود: با توجه به ارج نهادن به مقام والا و ارزنده شهیدان انقلاب اسلامی، سرلوحه فعالیت جامعه ورزش گیلان در هفته تربیت بدنی و ورزش یادآوری رشادت شهدا است و به همین دلیل در اولین روز از هفته تربیت بدنی ورزش ، جامعه ورزش گیلان در مزار شهدا حضور یافته و با نثار گل به این افتخارآفرینان برنامه های فرهنگی ورزشی اداره کل آغاز خواهد شد .

وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه در شهرستانها را نیز از دیگر برنامه های این هفته عنوان و بیان کرد: رژه موتورسواران هیات اتوموبیلرانی در سطح شهر و ترغیب جامعه به ورزش همگانی که از سیاست مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان می باشد ، از دیگر شاخص های برنامه فرهنگی ورزشی هفته تربیت بدنی در گیلان خواهد بود.

بخشی ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزشی در رشته های فوتبال ، شطرنج ، همگانی ، ووشو ، ژیمناستیک ، والیبال ، تنیس روی میز ، رزمی ، تکواندو ، بسکتبال ، شنا ، کشتی ، دوچرخه سواری ، بومی و محلی ، کاراته ، اسکیت ، دوومیدانی ، ورزش های روستایی و عشایری ، قایقرانی ، بدمینتون ، جودو و  کوهروی عمومی از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین توجه ویژه به ورزش های همگانی در روستاها و نیز برپایی رقابت های بومی و محلی از عمده ترین محورهای فعالیت اداره های ورزش و جوانان در سطح استان گیلان خواهد در هفته تربیت بدنی خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش همگانی ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روان آحاد جامعه دارد ، وزارت ورزش و جوانان یک هفته پیش از آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش ، هفته ای را با نام هفته خبر و آگاهی بخشی فعالیت های ورزش همگانی در سطح کشور نام گذاری کرده که جامعه ورزش گیلان هم در این راستا مشارکت گسترده ای داشته اند .

بخشی با اشاره به اینکه هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار "پیش به سوی ایران فعال " نام گذاری شد، اظهار کرد : در این نام گذاری رویکردهای خوبی همچون تمرکز بر تقویت بنیان خانواده ، تمرکز بر تقویت روحیه جهادی و حماسی ، تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی ، تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی ، تمرکز بر توانمندسازی کم توانان و تمرکز بر تقویت اخلاق و تعالی جامعه باید در دستور کار هیات های ورزشی در سطح استان قرار گیرد.

۷۲۸۵/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.