شهرود امیرانتخابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از میان این طرح های  جدید 36 طرح هتل،16 مجتمع گردشگری،11  هتل آپارتمان، 126 طرح بوم گردی، 34 واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی و 53 طرح مهمانپذیر هستند که با اجرای این طرح ها برای چهارهزار و 200نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به پرداخت  تسهیلات  از طریق  سامانه کارا  به عنوان بخش  اشتغال روستایی افزود: با توجه به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال 97 و شش ماهه نخست امسال  در سامانه کارا  تعداد  چهارهزار و 258 طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری  اداره کل میراث فرهنگی استان و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه دو هزارو 732 طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی در کمیته های مختلف فنی استان با برگزاری جلسات متعدد  ، مصوب  و  به بانک های عامل معرفی شدند که موجب اشتغال  جدید در مناطق  روستایی گیلان می شوند .

وی خاطرنشان کرد:  از تعداد طرح های معرفی شده یک هزار و  300 طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی  هستند که به مرحله پرداخت رسیده اند.

وی تصریح کرد: در استان گیلان  ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارند.

6029 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.