محمدرضا شایقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد شناسایی شده در بخش صنایع دستی دارای کارت شناسایی بوده و سابقه کار در این بخش را دارند ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکل تامین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید قادر به ادامه فعالیت در بخش صنایع دستی نبوده و نیازمند حمایت‌های مختلف از جمله دریافت تسهیلات بانکی هستند.

او اظهار داشت: با توجه به پیشینه خلخال در بحث صنایع دستی از جمله شال‌بافی، در تلاش هستیم تا با حمایت از صنعتگران این رشته این صنعت تعطیل شده منطقه را دوباره احیا کنیم.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه دایمی صنایع دستی خلخال پس از هشت سال تعطیلی خبر داد و گفت: ۱۲ نفر در این نمایشگاه مشغول کار هستند و تا پایان شهریور امسال این تعداد به ۳۰ نفر و تا پایان سال به ۷۰ نفر افزایش خواهد یافت.

شایقی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بخش گردشگری این شهرستان برطرف شده، اظهار کرد: نتیجه این کار تسریع در روند عملیات اجرایی طرح‌های گردشگری در مناطق مختلف شهرستان است.

او همچنین از تدوین کتاب جامع گردشگری خلخال خبر داد و افزود: این کتاب به  ۲ زبان فارسی و انگلیسی تدوین شده و با آخرین ویرایش بزودی چاپ شده و در اختیار گردشگران و مردم منطقه قرار خواهد گرفت.

شایقی گفت: امسال اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال افزایش یافته و ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری ازناو و اندبیل منظور شده است.

وی به سنگ‌فرش تفرجگاه اندبیل خلخال اشاره کرد و افزود: با اختصاص ۲ میلیارد ریال سرویس بهداشتی و نمازخانه در این تفرجگاه احداث می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خلخال همچنین از تکمیل راه دسترسی به طرح گردشگری بام خلخال خبر داد و بیان کرد: زیرسازی این پروژه پایان یافته و در صورت تامین قیر رایگان راه دسترسی به این طرح در بلندای شهر آسفالت می‌شود.

او با بیان اینکه غیر از ۲ مورد استعلام استحکام بنا و صلاحیت فردی برای ایجاد طرح‌های بوم‌گردی و توسعه اشتغال روستایی حذف شده ، گفت: در حمایت از طرح‌های بوم‌گردی علاوه بر پروانه‌های صادر شده ، برای طرح‌های بوم‌گردی روستای کزج در بخش خورش رستم ۱۲ مورد پروانه جدید ایجاد طرح بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری صادر شده است.

او تشریح کرد: میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری متولی صدور پروانه فعالیت در مناطق نمونه گردشگری این شهرستان بوده و صدور پروانه فعالیت صنفی برای واحدهای فاقد سند مالکیت در مناطق نمونه گردشگری موجب بروز مشکل در زمان اجرای طرح‌های جامع این مناطق در آینده خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.