گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا اکیست؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و استاندار گیلان با حضور در روستای فشتکه روستای ملی حصیر، از بازارچه خانه حصیر ایران و یک مجتمع پذیرایی در روستای چاپارخانه بخش خمام رشت بازدید کردند.

همچنین محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و ارسلان زارع استاندار گیلان از یک مجتمع پذیرایی در روستای چاپارخانه بخش خمام شهرستان رشت بازدید کردند. این مجموعه پذیرایی که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان احداث شده به میزان چهار میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‌مند شده و زمینه اشتغال برای ۲۴ نفر را فراهم کرده است.

در حاشیه این بازدید ارسلان زارع با بیان اینکه گیلان دارای دو هزار و ۲۰۰ روستاست، افزود: روستاییان گیلان به مشاغلی همچون دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، پرورش کرم ابریشم و صنایع‌دستی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از مشاغل روستایی و حفظ پایداری جوامع روستایی امری ضروری است، گفت: دولت با اعطای تسهیلات کم بهره و براساس برنامه های توسعه اشتغال روستایی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خوشبختانه امروز بیش از ۲۴ هزار نفر از ساکنان روستاهای گیلان به صنایع دستی اشتغال دارند، افزود: در جهت حمایت از این هنرمندان، سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه صنایع دستی اعطا شد و در سال جاری نیز این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای تقویت و پایداری اشتغال، برنامه های ویژه ای تدوین شده که در دست اقدام است.

وی به حمایت‌های در حال اجرای حوزه صنایع دستی اشاره و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از دو میلیون دلار صادرات صنایع دستی به خارج از کشور انجام شده است.

در ادامه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با بیان اینکه یکی از کارهای خوب دولت توجه به بحث اشتغال روستاییان است، افزود: در این رابطه ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با مصوبه مجلس و دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

محمد امید با بیان اینکه تسهیلات روستایی از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده ، افزود: اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توسعه پایدار این مناطق باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به نقش استان گیلان در اشتغال روستایی از نظر کمی و کیفی، اظهار کرد: در استان گیلان اقدامات خوبی در زمینه اجرای طرح‌های بوم گردی، استارت آپ‌ها و گردشگری انجام شده که در سطح کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی تقویت و توسعه اشتغال پایدار در سطح روستاها را اولویت مهم معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد اشتغال با کمترین وابستگی به آب و خاک در روستاها هستیم.

امید با اشاره به بازدید از روستای ملی حصیر و درخواست فعالان صنایع دستی در زمینه تخصیص تسهیلات و یک مکان متمرکز در این زمینه، افزود: در این خصوص پیگیری های لازم انجام در دستور کار قرار می گیرد.

شرکت در همایش روز ملی روستا در سالن غدیر استانداری دیگر برنامه سفر یک روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری به گیلان است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.