«مسعود رضایی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات به ۲۱۰ متقاضی خرید تجهیزات و ادوات بخش کشاورزی استان مرکزی پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ دستگاه ادوات و ماشین آلات جدید با پرداخت این تسهیلات امسال به بخش کشاورزی استان مرکزی افزوده شده است.

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: ۸۱ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد گلخانه نیز نیمه نخست امسال با عاملیت بانک کشاورزی استان پرداخت شده که در قالب ۱۵ طرح در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رضایی خاطرنشان کرد: با پرداخت این تسهیلات ۸ هکتار به سطح گلخانه‌های استان مرکزی افزوده شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر کاهش هدررفت آب و افزایش بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی استان مرکزی برای ۸۰ نفر به‌‍صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات صنایع‌دستی و قالی‌بافی نیز تا پایان شهریور ماه امسال در راستای حمایت از تولید با عاملیت بانک کشاورزی به ۵۱۵ نفر از هنرمندان استان پرداخت شده است.

رضایی یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات زراعت با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال در این مدت در راستای حمایت از بخش کشاورزی استان مرکزی به متقاضیان پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۳۰۳ هزار تن گندم مازاد کشاورزان نیز در سال زراعی جاری تاکنون از گندم‌کاران استان خریداری و پنج هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال به حساب بهره‌برداران واریز شده است.

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی از پرداخت ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به باغداران استان در سال جاری خبر داد گفت: این منابع مالی در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات به باغداران استان پرداخت شده است.

رضایی افزود: یک‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز تبا عاملیت این بانک در بخش دام و طیور استان پرداخت شده که این تسهیلات برای تامین منابع مورد نیاز تولید به بیش از چهار هزار واحد فعال در بخش دام و طیور تعلق گرفته است.                                                                 

 استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن  گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

                                                              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.