بهروز اسودی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: معرفی این تعداد واحد صنعتی و تولیدی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات انجام شد و با تشکیل و  تکمیل پرونده برای تامین نقدینگی این واحدهای اشتغال‌آفرین اقدام می شود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از ارایه تسهیلات و بسته‌های حمایتی تثبیت اشتغال بخش صنعت و حمایت از تولید است و با اعطای این میزان وام برای ۶۰ نفر در سال جاری در استان سمنان شغل ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از زمان ابلاغ تسهیلات رونق تولید امسال ۱۷۴ واحد صنعتی، صنفی و کشاورزی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد تقاضای ۲۶ واحد تولیدی به منظور دریافت تسهیلات به ارزش بیش از هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال توسط کمیته تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی استان بررسی و به بانک‌های عامل معرفی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در نشست‌های گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات ۹۵۹ واحد تولیدی بررسی شد و ۲هزار و ۴۲ مصوبه به منظور رفع موانع تولید استان به تصویب اعضای کارگروه رسید.

وی ادامه داد: از مجموع مصوبه‌ها ۴۰ درصد مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی ، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۶ درصد مربوط به تامین اجتماعی است که ۷۴ درصد این مصوبه‌ها اجرایی شده است.

در نشست کارگروه تسهیل و رونق تولید این هفته، مشکلات بانکی ، تامین اجتماعی و زیربنایی و مالیاتی چهار واحد تولیدی و خدماتی استان سمنان بررسی شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.