مسعود الماسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به ۲۵۳ طرح پرداخت شده است اضافه کرد: ۲۵۴ طرح در بانک ها منعقد شده که برای این میزان طرح ۲۷۳ میلیارد ریال مصوب شده و تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

الماسی یادآورشد: با توجه به تسهیلات پرداخت شده ۹۳ درصد از اعتبارات تخصیصی به شهرستان تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود: ۴۱۴ طرح که نیازمند ۴۰۳ میلیارد ریال اعتبار است و موجب ایجاد اشتغال برای ۷۴۵ می‌شود از سوی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان برای پرداخت به بانک ها ارسال شده است.

فرماندار کامیاران هدف این طرح را تشویق و حمایت از جوانان روستایی و ایجاد شغل در این مناطق دانست و اظهار داشت: تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت چهار تا ۶ ساله به روستاییان پرداخت می‌شود.

الماسی افزود: روستاهای این شهرستان در بخش توسعه مزارع با اجرای سیستم های نوین آبیاری، صنایع تبدیلی، دامداری، تولید فرآورده های دامی، صنایع دستی کوچک، گردشگری و بومگردی، پرورش و تولید طیور و آبزیان ظرفیت های بالقوه ای برای ایجاد اشتغال دارند.

وی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را فرصتی مناسب برای ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت در روستاها اعلام و تاکید کرد: مساله مهم در پرداخت این تسهیلات محل اجرای طرح است که باید روستا باشد نه مکانی که فرد متقاضی دریافت وام در آنجا زندگی می‌کند.

الماسی با اشاره به اینکه بانک‌های که همکاری لازم را در راستای تسهیلگری و پرداخت وام نداشته باشند با بانک‌های دیگر جابجا خواهند شد، گفت: دستگاه های که از آنها در این زمینه استعلام گرفته می‌شود باید بدون وقفه و بلافاصله جوابگوی استعلامات باشند.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج با ۱۰۲ هزار ۸۵۶ نفر جمعیت، ۱۵۳ روستای دارای سکنه دارد که جمعیت این روستاها ۴۲ هزار و ۴۰۹ نفر است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.