سعید رهسپار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زینب روشن فرد دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات کودک رتبه اول رشته دعا و مناجات خوانی و  محمد محرمی دانشجوی کارشناسی آمار  رتبه اول رشته پژوهشی را در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به دست آوردند.

وی با بیان این که این دو دانشجو از گیلان به رقابت های ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان راه یافتند، افزود: این دانشجویان در بین دانشگاه های دولتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری حائز رتبه شدند که برگزیدگان این جشنواره در مرحله ملی با سایر دانشگاه ها از جمله آزاد اسلامی، پیام نور رقابت می کنند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت نهم تا یازدهم ماه جاری با حضور حدود ۴۵۰ نفر از دانشجویان برگزیده قرآنی از سراسر کشور در بخش های آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در دانشگاه قم برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است. دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.