به گزارش ایرنا، دکتر« محمد سلیمان‌نژاد » روز شنبه در آیین جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه اراک افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از این دانشجویان در دوره کارشناسی، ۶۵۰ نفر در گرایش‌های مختلف دوره کارشناسی ارشد و ۶۰ نفر به دوره دکترای تخصصی در دانشگاه اراک وارد گردونه علمآموزی این دانشگاه شدند.

وی ادامه داد: شمار دانشجویان ورودی جدید دانشگاه اراک در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک یادآور شد: هفت هزار دانشجو  در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند.

سلیمان‌نژاد گفت: ۳۰۰ نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا، یک‌هزار و ۷۵۰ نفر کارشناسی ارشد و بقیه در رشته‌های مختلف کارشناسی تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک افزود: این دانشجویان در ۱۸ رشته دکترا، ۴۳ رشته کارشناسی و ۸۶ رشته گرایشی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: مراحل افزوده شدن سه رشته جدید  جامعه شناسی، حسابداری و علوم سیاسی در مقطع کارشناسی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه اراک در دست انجام است و جذب هیات علمی برای این رشته ها صورت گرفته و پس از کسب مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دایر می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: ایجاد پنج میان رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز در راستای افزایش ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دستور کار این دانشگاه است.

سلیمان‌نژاد یادآور شد: دانشگاه اراک در چندسال اخیر توانسته در آزمون کارشناسی ارشد یکی از گرایش‌های مهندسی مکانیک و زبان انگلیسی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با وجود توطئه دشمنان اسلام و قرآن توانسته در بسیاری از علوم از جمله هسته ای، نانو و داروسازی در زمره کشورهای مطرح دنیا قرار بگیرد.

«سعید حمیدی» افزود: دانشگاه اراک در راستای تربیت دانشجویان از ظرفیت های مناسبی در حوزه نیروی انسانی آموزشی، اساتید برجسته و امکانات برخوردار است.

معاون دانشجویی دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: حضور ۹۵ درصد از دانشجویان ورودی جدید و افرادی که در ابتدای نوبت استفاده از خوابگاه هستند مهرماه سال آینده از خوابگاه‌های ملکی این دانشگاه بهره‌مند شوند.

«علیرضا بهرامی» افزود: تغذیه دانشجویان دانشگاه اراک از کیفیت مناسبی برخوردار است و این مرکز آموزش عالی در حوزه تغذیه دانشجویی در زمره پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

هفت هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ۱۴۷ رشته در دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.