حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ثبت‌ نام در آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سه مقطع کارشناسی ویژه برادران، کارشناسی ارشد و دکتری ویژه برادران و خواهران تا 15 خرداد ماه در سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.razavi.ac.ir انجام می‌ شود.
وی افزود: از داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در شش رشته در مقطع کارشناسی، 9 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شش رشته در مقطع دکتری ثبت‌ نام به عمل می‌ آید.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که هم اینک هزار و 100 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند گفت: پیشتر این دانشگاه فقط به تحصیل برادران اختصاص داشت اما از سال 1397 پذیرش خواهران به تعداد 14 نفر در مقطع دکتری این دانشگاه نیز آغاز شد.
وحدتی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو توسط دانشگاه رضوی در سال تحصیلی 98-99 برای مقطع کارشناسی ویژه برادران 180 نفر، برای مقطع کارشناسی ارشد ویژه خواهران و برادران 160 نفر و برای مقطع دکتری ویژه خواهران و برادران 40 نفر و در مجموع 380 نفر است.
وی ادامه داد: اقتصاد، حقوق، حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، تاریخ تمدن و ملل اسلامی، حقوق جزا و جرم‌ شناسی، فقه جزایی از جمله رشته‌ های تحصیلی این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: شرایط پذیرش داوطلبان مقطع کارشناسی ارائه پایه شش حوزه علمیه و یا مدرک پیش دانشگاهی رشته‌ های تجربی، انسانی و ریاضی است، داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه باید مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم یا مدرک سطح دو حوزه علمیه را ارائه کنند و از داوطلبان مقطع دکتری با ارائه مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه ثبت ‌نام صورت می گیرد.
وحدتی افزود: آزمونهای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری 21 تیرماه امسال در مشهد، قم، تهران و 16 شهر دیگر برگزار خواهد شد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.