به گزارش ایرنا، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی زائر واقع در شهرستان گرمسار، خانه بهداشت در روستای چهار قشلاق گرمسار، خانه بهداشت در روستای حسین آباد کردها واقع در شهرستان آرادان و خانه بهداشت در روستای اعلاء سمنان از جمله طرح های بهره برداری شده در هفته سلامت در استان سمنان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با ایرنا افزود: پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی 115 زائر واقع در شهرستان گرمسار با زیربنای 130 مترمربع و با هزینه حدود 2 میلیارد ریال احداث، تجهیز و به بهره برداری رسیده است.
نوید دانایی افزود: خانه بهداشت چهار قشلاق شهرستان گرمسار با زیربنای 85 مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 75 میلیون ریال به منظور ارائه خدمات بهداشتی به اهالی این روستا به بهره برداری رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: خانه بهداشت چهار قشلاق به 450 نفر از اهالی این روستا خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: خانه بهداشت حسین آباد کردها واقع در شهرستان آرادان با زیر بنای 100 متر مربع و با صرف هزینه بالغ بر 2 میلیارد و 575 میلیون ریال تجهیز و به بهره برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان این که پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: جمعیت تحت پوشش این خانه بهداشت افتتاح شده در روستای حسین آباد کردها به حدود یک هزار و 432 نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
دانایی با بیان این که خانه بهداشت اعلاء در زیربنای حدود 110 مترمربع بنا شده است، افزود: برای ساخت این خانه بهداشت، حدود 2 میلیارد ریال و برای تجهیز آن حدود 75 میلیون ریال هزینه شده است.
وی ابراز داشت: پیشگیری و تداوم آموزش نقش مهمی در افزایش شاخص های سلامت و جلوگیری از بروز بیماری ها دارد و همواره این مهم باید در اولویت برنامه ریزی ها باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: در استان سمنان 37 مرکز جامع سلامت و 72 خانه بهداشت در مناطق روستایی به منظور ارائه خدمات مطلوب در حوزه بهداشت و سلامت به مردم استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت جمعیت و خانواده، روزشمار هفته سلامت 98 است.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌یشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.