به گزارش ایرنا، این جشنواره در سه گروه دانشجویان، مدرسان و کارکنان و 6 بخش آوایی ( شفاهی)، کتبی ( معارفی)، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برگزار می شود.
مسئول اجرایی این جشنواره روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت : تاکنون حدود 13 هزار نفر در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علمی کاربردی کشور ثبت نام کرده اند و حدود یکهزار اثر در بخش های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
احمدرضا قاسمی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی و توسعه فضای قرآنی و معنوی در دانشگاه ها، زمینه سازی انس دانشگاهیان با قرآن و تدبر و عمل به آموزه های قرآنی عنوان و اضافه کرد:141 نفر به بخش شفاهی جشنواره راه یافته اند که روزهای 15 و 16 مهر به رقابت نهایی با یکدیگر می پردازند.
وی با بیان اینکه 51 نفر برگزیده در بخش های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و 36 نفر برگزیده در بخش کتبی نیز مشخص شده اند، گفت : برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه که روز هفدهم مهر در سالن مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام اصفهان برگزار می شود، تجلیل خواهند شد.
مسئول کمیته علمی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی نیز گفت : برگزیدگان بخش شفاهی این جشنواره شامل 93 مرد و 48 زن هستند که در بخش های مختلف ترتیل، حفظ، دعا و مناجات خوانی، اذان ( آقایان) و تواشیح و هم خوانی قرآن ( آقایان) به رقابت می پردازند.
سید محمد قلمکاریان با اشاره به اینکه این جشنواره در سطح استانداردهای بین المللی برگزار می شود، افزود : اعطای مدال خادمان قرآن، اجرای نمایشنامه عاشورایی، برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه و دیدار با علما از برنامه های این جشنواره است.
سید حسن قاضی عسگر رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان نیز با بیان اینکه امسال برای نخستین بار جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور در این استان برگزار می شود، گفت : هدف اصلی از برگزاری این جشنواره وارد کردن آموزه های قرآنی به صورت کاربردی در متن جامعه و برای بهتر شدن امور است.
شمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور حدود 400 هزار نفر در 600 مرکز آموزشی است.
دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دارای 20 هزار دانشجو در حدود 40 مرکز آموزشی است.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.