سیداسماعیل میرغضنفری روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس شهرستان لاهیجان اظهار داشت: دشمنان بدنبال این هستند که ارتباط ما را با دنیای خارج قطع ، مراودات اقتصادی ما را بایکوت کنند و روابط سیاسی ما را در سطح جهانی محدود نمایند و  ما را جنگ افروز و نظام ما را ناکار آمد نشان دهند .

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ، معلمان و جامعه فرهنگی امروز وظیفه مند هستند که با تلاش خود در مقابل زیاده خواهی های دشمنان قرار بگیرند و با آنان مقابله کنند و با تحمل سختی ها و تلاش بیشتر نقشه های دشمنان را نقش بر آب نمایند.

فرماندار شهرستان لاهیجان با تشریح جنگ نرم دشمن  خطاب به دانش آموزان گفت: امروز فضاهای مجازی فضاهای نامناسبی هستند که به همه ما و خانواده ها آسیب می رساند و گرچه بهره برداری از علم و فناوری حق همه دانش آموزان است ولی باید بدانید که فضاهای مجازی در راستای همان سیاست های جنگ نرم دشمن فعالیت می کنند تا بتوانند در خانه ها  آسیب ایجاد کنند.

وی تاکید کرد:آمار نشان می دهد که ورود نابه هنگام کودکان به فضاهای مجازی آسیب ایجاد می کنند و باید دانش آموزان با ورودی مناسب و با تعقل و بصورت  بازدارندگی وارد  این فضاها شوند تا از آسیب ها جلوگیری شود.

میرغضنفری از ماه مهر به عنوان ماه مهربانی و آغاز سال تحصیلی را روز نشاط ، نوآوری و شادمانی و روز رشد وامیدواری عنوان  و تصریح کرد:دشمن بعثی در چنین روزهایی با تمام قوا به کشور ما حمله کرد و خواست به خیال باطل خود بخشی از خاک کشور را از مام وطن جدا کند ولی  اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان به دفاع از ایران اسلامی برخاستند و جانشان را در این راه گذاشتند و از این رو  همیشه باید یاد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در ذهن ساری و جاری نگهداریم و نباید فراموش کنیم که چه کسانی جانشان را در این راه گذاشتند و درخت تنومند انقلاب را با خونشان آبیاری کردند.

وی با تاکید بر لزوم قدرشناسی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت:بایدهمیشه قدردانی زحمات و ایثارگری های آنان باشیم و بدانیم که  رزمندگان دیروز که به عنوان جانباز و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در گوشه و کنار جامعه زندگی می کنند و گاهی هم مورد بی مهری قرار می گیرند چه ایثارگری هایی  برای کشور انجام دادند.

 در اولین روز سال تحصیلی،  دانش آموزان بخش مرکزی لاهیجان و بخش رودبنه  بهار سال تحصیلی جدید را همزمان با دانش آموزان سراسر کشور با جشن و سرور  آغاز کردند.

آیین گشایش مدارس توسط  آموزش و پرورش  لاهیجان با حضور فرماندار ، مسئولان شهرستان لاهیجان و جمعی از اولیا  دانش آموزان  روز دوشنبه در دبیرستان دوره اول متوسطه مرضیه مقدسی اصلی لاهیجان برگزار شد.

در این مراسم همچنین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از یکی از جانبازان فرهنگی هشت سال دفاع مقدس نیز تجلیل به عمل آمد.

دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه مریم مقدسی لاهیجان 398دانش آموز و 45معلم دارد  و سال 95توسط یک خیرمدرسه ساز نسبت به بازسازی ساختمان آن اقدام شده است.

این مدرسه با رتبه 126 ، سال گذشته رتبه برتر جشنواره های مختلف را کسب کرد و 200نفر از دانش آموزان آن توانستند در سال تحصیلی گذشته رتبه های بالای 19را کسب کنند و 56دانش آموز نیز در سال گذشته در پرسش مهر رییس جمهوری رتبه آوردند و بیشترین شرکت کنندگان فوق برنامه کلاس ایران مهارت را در شهرستان لاهیجان این مدرسه کسب کرد.

 آموزش و پرورش مستقل بخش رودبنه نیز  مراسم سال تحصیلی جدید را در مدرسه سیدرضا علیدوست این بخش با حضور مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان، مدیرعامل خیرین مدرسه ساز استان گیلان ، رییس آموزش و پرورش این بخش ، بخشدار و سایر مسئولان رودبنه آغاز کرد.

شهرستان لاهیجان از دو بخش مرکزی و رودبنه تقسیم شده است که از جمله شهرستان هایی محسوب می شود که دو اداره آموزش و پرورش مستقل دارد.بخش مرکزی لاهیجان 170مدرسه،حدود 22هزار دانش آموز و بیش از یک هزار و 500کادر آموزشی و بخش رودبنه نیز دو هزار و 856دانش آموز در 46مدرسه و 154کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

6029  /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.