به گزارش ایرنا، ایرج حیدری روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهارداشت: حماسه آزاد سازی خرمشهر در سال 61 روزی بیاد ماندنی، تاریخی و ارزشی برای ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: فتح خرمشهر از لحاظ نظامی نیز نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شد و با این پیروزی ایران توانست بسیاری از اراضی اشغال شده را باز پس بگیرد و موازنه قدرت نظامی در جنگ به نفع ایران تغییر کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر با توجه به امکانات و تجهیزات گسترده رژیم بعثی و پشتیبانی های اطلاعاتی کشور های استکباری، کار بسیار بزرگی بود.
حیدری با اشاره به این جمله امام راحل که؛ 'خرمشهر را خدا آزاد کرد' افزود: در فتح خرمشهر عنایت خداوند در یاری رزمندگان اسلام در برابر رژیم تجاوزگر بعث عراق مشهود و بارز بود.
وی افزود: آزاد سازی خرمشهر همچنین زمینه ساز پیروزهای دیگری برای ایران در هشت سال دفاع مقدس را به همراه داشت.
این مسوول بیان داشت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است به برکت جانفشانی های رزمندگان در دفاع مقدس و شهدای انقلاب است.
*آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361، پس از 578 روز اشغال در عملیات بیت المقدس به عنوان سرنوشت سازترین رویداد جنگ تحمیلی چون تابلویی فاخر، عزت و ایثار ملی ایران ار در خود ثبت و ضبط کرده است.
در عملیات سرنوشت ساز آزادسازی خرمشهر حدود 16 هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و 19 هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.
در جریان عملیات بیت المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید، 4 هزارو 460 نفر از نیروهای سپاه و یکهزار و 86 نیروی ارتشی و 24 هزار نفر نیز مجروح شدند.
حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل معمار کبیر انقلاب برای به ثمر نشستن انقلاب رنج های زیادی از تبعید، زندان و فشارهای سیاسی دیگر را تحمل کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: انقلاب اسلامی ایران مدیون رهبری و تلاش های حضرت امام راحل است لذا مراسم بزرگداشت ارتحال باید با باشکوه خاصی در هرمزگان و با اجرای برنامه های فاخر همراه باشد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.