به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدحسین سجادی نیری روز شنبه در نشست تخصصی شکل گیری و توسعه کسب و کارهای حوزه صنایع خلاق در پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت اظهار داشت: برنامه ای توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال  ۹۷ ابلاغ شد که در اجرای آن شرکت های خلاق شناسایی شدند.

وی با بیان این که حدود ۱۵ خدمت و سرویس برای شرکت های خلاق در نظر گرفته شده است، افزود : تسهیلات سربازی ، فناوری های توانمندسازی و تسهیلات مالی و غیره از جمله تسهیلات برای شرکت های خلاق است.

 دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به حدود ۵۰ مبادی به عنوان مجموعه هایی برای معرفی شرکت های خلاق خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا پایان سال، تعداد شرکت های خلاق را به یک هزار شرکت برسانیم.

وی با بیان این که در حوزه صنایع خلاق دو گروه اصلی شامل فعالان حوزه صنایع فرهنگی و کسب و کارهای نوپا در حوزه خدمات IT مخاطب هستند، اضافه کرد: در برنامه خلاق به دنبال این هستیم که در کنار اقتصاد دانش بنیان، عناصر دیگری از جمله شرکت های خلاق  دارد که می تواند این اقتصاد را پربارتر کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در این نشست تخصصی اظهار داشت: ۷۰ درصد صنایع دستی دنیا در ایران سابقه تولید دارد که بخشی در حال منسوخ شدن است.

مدرس صنایع خلاق نیز در نشست تخصصی شکل گیری و توسعه کسب و کارهای حوزه صنایع خلاق گفت: صنایع فرهنگی و خلاق پدیده ای نوظهور برای تولید ثروت و افزایش سهم اقتصادی در رشد و توسعه اقتصادی ، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور ها است.

سامه ابتهاج با اشاره به نقش صنایع خلاق در رونق تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاوتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی هم درون زاست و هم برون گراست، بنابراین صنایع خلاق در رونق تولید ملی نقش مهمی و تاثیرگذاری دارد.

وی درباره ثبت رشت در یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک خاطر نشان کرد: این فرصت بی بدیل برای رشت مغفول مانده و کاری به عنوان شهر خلاق خوراک در این کلانشهر انجام نشده و تا زمانی که نهادها به عنوات تسهیلگر وارد نشوند، هیچ وقت این مهم پا نمی گیرد.

نشست تخصصی شکل گیری و توسعه کسب و کارهای حوزه صنایع خلاق امروز شنبه در پارک علم و فناوری استان گیلان برگزار شد.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.