علی محمد نیکبخت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوخت بیودیزل یک نوع گازوئیل گیاهی است که «سولفور» بسیار پایینی نسبت به گازوئیل معمولی دارد.
وی ادامه داد: پایین بودن سولوفور باعث می‌شود که انواع موتورهای استفاده‌کننده از این سوخت سالم بماند و طول عمر بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: ۱۲ درصد از ساختار سوخت بیودیزل را اکسیژن تشکیل می‌دهد و این امر موجب می‌شود تا موتور مانند یک «توربو» عمل کند.
سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سوخت بیودیزل تولیدی این شرکت تمام استانداردهای بین‌المللی را کسب کرده و به کشور عراق، افغانستان و ترکیه صادرات داشته و بازار خود راه پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیودیزل سوخت زیست محیطی و کاملا پاک است، گفت: برای تولید این سوخت از پسماند روغن‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند در کشتی، ژنراتورهای صنعتی و خودروهای دیزلی مورد استفاده قرار گیرد.
شرکت تاکستان صنعت غرب در زمینه‌های بیوتکنولوژی، ترافیک، مبلمان شهری و همچنین طراحی و تولید دریچه‌های منهول فاضلابی فعال است.
پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری در دولت تدبیر و امید تأسیس شد؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.
۹‪۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.