به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز چهارشنبه در برنامه نمایشنامه‌خوانی در کتابخانه شهید نشاطی این شهرستان گفت: نمایشنامه"خدای کشتار" با موضوع خانواده به نویسندگی یاسمینا رضا و با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خوانده شد و هنرمندان و دانشجویان هنر استقبال کردند.

آرزو عباس زاده افزود: خوانش نمایشنامه برعهده آرزو جوهری، سینا قلی نیا، محسن حامد، غزاله بردباری، محمد سعادتی و شیدا شمالی بود و جوهری به عنوان سرپرست و ساناز رزاق پور به عنوان مدیر اجرایی گروه بودند.

وی بیان کرد: این نمایشنامه دارای طنز تلخ اجتماعی، در دو پرده و ظرف یک و نیم ساعت خوانده شد و در هر چهار کتابخانه آستارا، نمایشنامه های مهم خوانده خواهد شد.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی آستارا به عنوان نخستین کتابخانه گیلان و جزو اولین کتابخانه های کشور، در یک سال اخیر با اجرای طرح های با کتاب همسفر شو، کوله کتاب و کتابت را بچین، اعضای خود را افزایش داده است. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا افزود: در هر مدرسه ابتدایی و دبیرستان، رابط ترویج مطالعه انتخاب و باعث مشارکت دانش آموزان در کتابخوانی شده است و خانواده ها کودکان یک تا شش ساله را در کتابخانه ها رایگان عضو کنند. 

چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۵۲ هزار و ۶۶۱ جلد کتاب با ۴۰ هزار عنوان، دو هزار عضو فعال دارد. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. 

 ۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.