به گزارش خبرنگار ایرنا منا ابروفراخ روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: باید زمینه های مناسب برای فعالیت‌های بیش از پیش فرهنگی در گیلان فراهم شود .
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره قصه گویی افزود: دیدن تحرک و نشاط کودکان در این جشنواره یادآور دوران شیرین کودکی است که تاثیر مستقیمی دربرنامه‌های آینده کودکان دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر فراهم سازی زمینه های مناسب برای افزایش فعالیت های فرهنگی تاکید و خاطر نشان کرد: قصه خوانی و قصه‌گویی تاثیر بسزایی در ذهن افراد دارد و موجبات گسترش بستر‌های مناسب فرهنگی را نیز فراهم می آورد.
وی به نقش تاثیر گذار خانواده ها در توسعه و رشد فرهنگ کتابخوانی اشاره و تاکید کرد: خانواده ها با تربیت صحیح کودکان به عنوان نسل آینده کشور در دستیابی به این هدف مهم نقش مستقیم و تاثیرگذاری دارند.
ابرو فراخ با تاکید بر لزوم افزایش سرانه کتابخوانی در استان تصریح کرد: والدین نیز در راستای افزایش سرانه کتابخوانی باید میزان کتابخوانی خود را افزایش دهند تا زمینه های رشد و شکوفایی کودکان در حوزه قصه‌گویی و داستان‌نویسی فراهم شود.
به گزارش ایرنا ، قصه های تلخ و شیرین، داستان های مملو از مردان و زنان قهرمان، ماجراهای پندآموز و عبرت گونه و تجربه های ارزشمند زندگی که در دل قصه گویی بزرگترها به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شد، خواب های آرام و مملو از رویاهای کودکانه و قهرمانانه را به ما هدیه می کرد، خواب هایی که تصویرهای ذهنی ما را از قهرمانان اخلاق مدار و شخصیت های حکیم ماندگار کرد.
دوران کودکی به عنوان مهمترین دوران شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی هر انسان محسوب می شود و در این دوران قصه گویی یکی از اصولی ترین ابزار آموزشی و تربیتی در فرهنگ قدیمی محسوب می شد که این روزها چراغش کم سو شده است.
گرچه برخی قصه گویی را نوعی سرگرمی می دانند اما می توان مهمترین تاثیر آن را ایجاد تجارب مشترک میان شنوندگان و گویندگان دانست، در نقل یک قصه‌ فقط اطلاعات و ماجراهای تلخ و شیرین نیستند که منتقل می ‌شوند بلکه تجربه یک زندگی، فرهنگ، ارزش و راه و روش صحیح زندگی کردن است که به شنونده‌ منتقل می شود.
انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7471/207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.