به گزارش خبرنگار ایرنا محمد امجدی روز شنبه در جلسه مدیران مدارس آستارا در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) این شهرستان افزود: کمبود معلم و معاون در برخی مدارس غیر قابل انکار است و پیش بینی می شود امسال در سطح کشور، ۸۶۰ هزار معلم، تدریس به بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز را عهده دار شوند.

وی اظهار کرد: بر اساس استانداردها باید به ازای هر پنج معلم، یک مدیر و یک معاون فعالیت کند اما به ازای هر سه معلم، یک مدیر و یک معاون در مدارس کشور فعال هستند.

امجدی ادامه داد: آموزش و پرورش مورد وثوق جامعه است و باید معلمان و مدیران به عنوان الگوهای دانش آموزان، فرزندان جامعه را به زندگی مطلوب سوق دهند.

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی برای توانمندسازی دانش آموزان ضروری است و مسئولان امروز، نتیجه زحمات معلمان دیروز هستند. 

امجدی گفت: آموزش و پرورش به برکت نظام جمهوری اسلامی و حمایت های دولت، ارتقا یافته و زمینه رشد استعدادهای برجسته مناطق مختلف فراهم شده است.

او افزود: معلم از جایگاه ویژه ای در نظام آموزش و پرورش برخوردار است و توانمند سازی آنها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و حدود ۱۷ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن، سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.